خبر فوری

 
رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و بحرین در خصوص مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه ای
کد خبر :1182054767

16:33 1400/05/06


برچسب ها : پاکستان و بحرین, شاه محمود قریشی, عبداللطیف بن راشد الزیانی, منامه, وزیر امور خارجه بحرین, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزرای امور خارجه پاکستان و بحرین در دیدار با یکدیگر در منامه به بررسی مناسبات دوجانبه سیاسی و اقتصادی میان دو کشور و اوضاع مختلف منطقه ای پرداختند.


منامه: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و بحرین در دیدار با یکدیگر در منامه به بررسی مناسبات دوجانبه سیاسی و اقتصادی میان دو کشور و اوضاع مختلف منطقه ای پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه روز چهارشنبه با دکتر عبداللطیف بن راشد الزیانی همتای بحرینی خود دیدار و گفتگو نمود.

وزرای امور خارجه پاکستان و بحرین در این دیدار در خصوص اوضاع مختلف منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم تقویت مناسبات میان دو کشور در تمام زمینه ها تاکید نمودند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط با بحرین برای دولت پاکستان اظهار داشت: پاکستان اهمیت ویژه ای برای روابط دوستانه و برادرانه خود با بحرین قائل است، روابط دو کشور بر ارزش های مشترک مذهبی، فرهنگی و تاریخی استوار است.

شاه محمود قریشی در ادامه این دیدار همتای بحرینی خود را از اقدامات ناقض حقوق بشر ارتش هند در منطقه اشغالی کشمیر آگاه ساخت و گفت: پاکستان بر موضع بنیادی خود ثابت قدم است که مسئله کشمیر باید بر اساس خواست مردم این منطقه و منطبق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد حل و فصل گردد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین به تشریح تحولات افغانستان پرداخت و تصریح کرد: پاکستان خواهان حل سیاسی مسئله افغانستان از طریق مذاکرات جامع و همه جانبه می باشد.

وی با اشاره به جمعیت شهروندان پاکستانی مقیم کشورهای مختلف دنیا گفت: شهروندان پاکستانی مقیم خارج نقش ویژه و موثری در تقویت روابط میان پاکستان و کشورهای دنیا دارند.

وزرای امور خارجه پاکستان در ادامه رایزنی ها در زمینه اوضاع شهروندان پاکستانی مقیم بحرین و بهبود اوضاع و امکانات موجود برای آنان به گفتگو پرداختند.

دکتر عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه بحرین نیز در این دیدار با تقدیر از همتای پاکستانی خود خاطرنشان کرد: دولت بحرین خواستار توسعه روابط و تقویت مناسبات با پاکستان در تمام زمینه هاست، وی همچنین از نقش جامعه پاکستانی های مقیم بحرین در توسعه و آبادانی این کشور تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1