خبر فوری

 
 
رایزنی مقامات محلی پاکستان و ایران در زمینه بازگشایی گذرگاه مرزی تفتان_میرجاوه
کد خبر :1118324258

15:10 1399/10/15


برچسب ها : پاکستان و ایران, دولت محلی ایالت بلوچستان, سیستان و بلوچستان, مرز ایران و پاکستان, مرز تفتان, مرز میرجاوه,

مقامات محلی استان های همجوار پاکستان و ایران در دیدار با یکدیگر در زمینه بازگشایی گذرگاه مرزی تفتان_میرجاوه به رایزنی پرداختند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| مقامات محلی استان های همجوار پاکستان و ایران در دیدار با یکدیگر در زمینه بازگشایی گذرگاه مرزی تفتان_میرجاوه به رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت عالی رتبه از مقامات محلی پاکستان به ریاست عصمت الله اچکزئی دستیار کمیسر بخش تفتان پاکستان با هیئت مرزبانی ایران که ریاست آن را محمد قاسم پیری مرزبان درجه 2 بر عهده داشت به دیدار و گفتگو پرداختند.

در این دیدار دو طرف با تاکید بر اهمیت گذرگاه مرزی تفتان_میرجاوه در گسترش روابط تجاری دو طرف و تاثیر آن بر اقتصاد اهالی مناطق بومی نسبت به انجام رایزنی ها برای بازگشایی هرچه فوری این گذرگاه مرزی توافق نمودند.

عصمت الله اچکزئی دستیار کمیسر بخش تفتان در این دیدار با اشاره به دیدار پیشین خود با مسئولان مرزی ایران ابراز داشت: اقتصاد خانوارهای ساکن مناطق بومی وابسته به بازگشایی این گذرگاه مرزی می باشد، مسدود بودن آن اهالی مناطق مرزی و دیگر مناطق اطراف در وضعیت بد اقتصادی قرار داده است.

مسئول مرزبان ایرانی نیز در این دیدار گفت: ما نامه نگاری های لازم در این خصوص را با مقامات بالا انجام داده ایم، اما تاکنون هیچ پاسخی در این باره دریافت نکرده ایم و ما تلاش میکنیم در دیدار آتی پاسخ مناسب و قانع کننده را به شما ارائه دهیم.

کاپیتان عامر فرمانده تیپ 109 نیروهای سپاه مرزی(FC)، میر الهی بخش نوتی زهی مسئول گذرگاه مرزی تفتان از جمله اعضای هیئت عالی رتبه پاکستان بودند.

ارسال نظر

 
1