خبر فوری

 
رایزنی در خصوص افغانستان طی دیدار هیئت عالی رتبه سیاسی افغان با قریشی
کد خبر :73250120

13:29 1400/05/25


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, شاه محمود قریشی, هیئت سیاسی, وزیر امور خارجه پاکستان,

یک هیئت عالی رتبه سیاسی افغانستان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ساختمان وزارت خارجه اسلام آباد، دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه سیاسی افغانستان که پس از ورود به اسلام آباد به سمت ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان حرکت کرد، در بدو ورود به ساختمان با استقبال گرم شاه محمود قریشی و کارکنان ارشد این وزارت قرار گرفت.

 

گفتنی است هرچند علت اصلی این نشست بیان نشده است، اما گفته می شود که در این دیدار در خصوص وضعیت افغانستان صحبت شد.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با بیان اینکه تعیین مسیر برای بهبود وضعیت افغانستان مهم است و هدف نهایی ما افغانستانی با ثبات، صلح آمیز، متحد و جمهوری است، گفت: ما طی مشارکت می توانیم صلح و تفاهم را پیش بریم.

وی افزود: جامعه جهانی حامی صلح و تفاهم در افغانستان است، رهبری افغانستان با اسفاده از فرصت مسیر راه حل سیاسی را هموار سازد. مذاکرات جامع تنها راه حل سیاسی برای صلح است، نمی خواهیم افغانستان با نا امنی مواجه باشد و درپی آن کشورهای همسایه تحت تاثیر آن قرار گیرند، باید بر عناصر ضد صلح نیز نظارت دقیق و عمیقی داشته باشیم.

 

ناگفته نماند عصر روز گذشته هیئتی شامل میر رحمان رحمانی سخنگوی مجلس نمایندگان افغانستان، صلاح الدین ربانی، محمد یونس قانونی، استاد محمد کریم خلیلی، احمد ضیاء مسعود، احمد ولی مسعود، عبداللطیف پدرام و خالد نور، وارد اسلام آباد شده بود.  

ارسال نظر

 
1