خبر فوری

 
دیدار وزیر امور خارجه روسیه با وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :189707641

14:14 1400/01/18


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و روسیه, پنجاب, دیدار, سرگئی لاوروف, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه روسیه,

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به همراه هیئتی با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به همراه هیئتی با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

وزرای امور خارجه پاکستان و روسیه که هرکدام سرپرستی هیئت های دیپلماتیک کشور خود را بر عهده داشتند، با یکدیگر در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله اوضاع منطقه و مقابله با تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان با استقبال از وزیر امور خارجه روسیه و هیئت همراه وی طی این دیدار گفت: تلفات انسانی در روسیه به دلیل شیوع ویروس کرونا ناراحت کننده و تاسف برانگیز بوده و مقابله شجاعانه با شیوع ویروس کرونا توسط روسیه ستودنی است.

وی افزود: بسیاری از کشورها در حال دریافت واکسن اسپوتنیک 5 می باشند. همچنین ارتباط مداوم عمران خان نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهور روسیه نمایانگر استحکام روابط میان دو کشور است. همکاری دو کشور در عرصه های بین المللی مانند سازمان همکاری های شانگهای و دیگر مجامع بزرگ منطقه ای و جهانی موجب افزایش روابط دو جانبه پاکستان و روسیه خواهد شد.

وزیر امور خارجه پاکستان از آمادگی کشورش برای همکاری با روسیه در بخش های مختلف گفت و از تسهیلاتی مانند ویزای الکترونیکی برای سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در پاکستان خبر داد.

وزیر امور خارجه پاکستان همتای روسی خود را در مورد گفتگوی خود در اجلاس قلب آسیا با یک دیپلمات به نام ضمیر کابلوف در مورد مذاکرات صلح افغانستان که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، آگاه کرد.

وی در ادامه گفت: ما با مشارکت روسیه آمادگی آغاز پروژه های خط لوله انتقال گاز را دارا هستیم.

طی این دیدار طرفین برای برگزاری جلسه بعدی کمیسیون بین دولتی توافق کردند. وزیر امور خارجه پاکستان همچنین وزیر امور خارجه روسیه را از نقض حقوق بشر در کشمیر آگاه کرده و خواهان امنیت و کاهش تنش ها بصورت مسالمت آمیز در منطقه شد. علاوه بر این وی از اقدامات پاکستان برای ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان و منطقه سخن گفت.

وزیر امور خارجه روسیه نیز با تشکر از همتای پاکستانی خود از آمادگی کشورش برای افزایش همکاری های دو جانبه در زمینه های اقتصادی، تجارتی، دفاعی و مبارزه با تروریسم با پاکستان سخن گفت.

وزیر امور خارجه پاکستان در پایان این دیدار از اقدامات روسیه برای به ثمر رسیدن مذاکرات صلح افغانستان تشکر کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی پس از دیدار با همتای پاکستانی گفت: مبادلات تجاری پاکستان و روسیه به رقم 790 میلیون دلار رسیده و بیش از 40 درصد افزایش را ثبت کرده است.

وی افزود: باید مذاکراتی بین اسرائیل و فلسطین برگزار شود و روسیه با مرزهای تعیین شده جدید مخالف می باشد.

وزیر امور خارجه روسیه طی سفر خود به پاکستان با نخست وزیر و فرمانده کل ارتش پاکستان نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1