خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه ایران با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود
کد خبر :339980294

12:24 1399/08/21


برچسب ها : پاکستان و ایران, شاه محمود قریشی, محمد جواد ظریف, وزیر امور خارجه ایران, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات عالی رتبه پاکستان، دقایقی پیش وارد با استقبال شاه محمود قریشی وارد دفتر وزارت امور خارجه پاکستان شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات عالی رتبه پاکستان، دقایقی پیش با استقبال شاه محمود قریشی وارد دفتر وزارت امور خارجه پاکستان شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به پاکستان رفته است، پس از دیدار با فرمانده ستاد ارتش این کشور، برای دیدار و رایزنی با همتای پاکستانی خود در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان حضور یافت.

طبق گفته منابع آگاه در وزارت امور خارجه پاکستان، رایزنی ها میان ایران و پاکستان در سطح هیئت های عالی رتبه دو طرف آغاز شده است.

دو طرف در جریان این دیدار نسبت به افزایش اقدامات اسلام هراسانه در برخی از کشورهای اروپایی ابراز نگرانی نموده و اعلام داشتند هیچگونه گستاخی نسبت به مقدسات اسلامی در پوشش آزادی بیان غیر قابل پذیرش خواهد بود.

وزرای امور خارجه ایران و پاکستان در ادامه این رایزنی ها به بررسی مسائل مختلف مربوط به صلح افغانستان پرداخته و بر ضرورت انجام اقدامات لازم و همکاری های مشترک چند جانبه جهت برپایی صلح و ثبات در افغانستان تاکید ورزیدند.

ظریف و قریشی همچنین در خصوص گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه مسائل مختلف دفاعی، مدیریت مرزی، امور زائرین، مقابله با کرونا و دیگر زمینه های مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در جریان این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه میان دو کشور همسایه پاکستان و ایران بر لزوم تقویت بیش از پیش مناسبات دوجانبه تهران و اسلام آباد و افزایش سطح همکاری ها میان دو طرف در زمینه های مختلف تاکید نمود.

وی با اشاره به شیوع کرونا در سطح جهانی نسبت به جان باختن شمار قابل توجهی از شهروندان ایرانی در اثر ابتلا به کرونا ابراز تاسف نمود و از اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با کرونا تمجید نمود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در جریان دیدار با هیئت ایرانی خاطرنشان کرد: برپایی صلح و ثبات پایدار در افغانستان از اهمیت ویژه ای برای توسعه و امنیت منطقه برخوردار است.

قریشی افزود: رهبران افغان از فرصت ویژه ای به نام مذاکرات بین الافغان برخوردارند که نیازمند توجه بیش از پیش تمامی رهبران افغان جهت برپایی صلح و ثبات در کشور می باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان در پایان همتای ایرانی خود و هیئت همراه را از آخرین وضعیت منطقه جامو و کشمیر در هند و اقدامات ضد انسانی ارتش هند در این منطقه آگاه ساخت و از حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم مظلوم کشمیر تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1