خبر فوری

 
دیدار نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا با نخست وزیر کشمیر آزاد پاکستان
کد خبر :1571048322

13:37 1401/08/13


برچسب ها : دیدار, سردار تنویر الیاس, مظفرآباد, نخست وزیر کشمیر آزاد, نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا, کشمیر آزاد,

ویرجینیا جورون و هروه جویین، نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا طی بازدید از کشمیر آزاد پاکستان با سردار تنویر الیاس نخست وزیر کشمیر آزاد پاکستان دیدار و گفتگو کردند.


مظفرآباد: به گزارش راز نیوز | ویرجینیا جورون و هروه جویین، نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا طی بازدید از کشمیر آزاد پاکستان با سردار تنویر الیاس نخست وزیر کشمیر آزاد پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

طی این دیدار فاروق احمد وزیر ارشد کشمیر آزاد پاکستان، عبدالماجد خان وزیر خزانه داری کشمیر آزاد، اکمل سرگاله وزیر جنگل های کشمیر آزاد، راجا منصور خان رئیس کمیسیون بازرسی کشمیر آزاد، محمد عثمان چاچر دبیر ارشد کشمیر آزاد، دکتر سید آصف حسین دبیر امور ریاست جمهوری کشمیر آزاد و غیره نیز حضور داشتند.

دبیر امور ریاست جمهوری کشمیر آزاد طی این دیدار نمایندگان اتحادیه اروپا را از مسئله کشمیر، نقض حقوق بشر در ایالت جامو و کشمیر و پیشینه تاریخی مسئله کشمیر آگاه کرد.

نخست وزیر کشمیر آزاد پاکستان نیز طی این دیدار گفت که هند در ایالت اشغالی جامو و کشمیر در حال نقض شدید حقوق بشر می باشد. هند در تاریخ 14 مرداد سال 1398 (5 آگوست سال 2019) با نقض مواد 370 و A35، حقوق اولیه مردم ایالت اشغالی جامو و کشمیر را غصب کرد.

هند با اعطای مجوز اقامت در ایالت جامو و کشمیر به میلیون ها نفر از ساکنان غیرایالتی، در حال از بین بردن اکثریت مسلمانان در آن است. روزانه مردم در این ایالت کشته می شوند. به زنان، دختران و مادران ما تجاوز می شود. سکوت جامعه بین المللی بر نقض مداوم حقوق بشر در ایالت اشغالی جامو و کشمیر هند، معنا دار است.

وی افزود: طی 70 سال گذشته تاکنون روند بازسازی و توسعه کشمیر آزاد بطور مداوم در حال انجام است. ما خواستار صلح و حل مسائل هستیم. هر کسی از کشورهای جهان خواستار سفر به کشمیر آزاد باشد ما امکانات لازم را برای آن ها فراهم خواهیم کرد. ما می خواهیم به آن ها نشان دهیم که مردم کشمیر آزاد با خواست خود در آن زندگی می کنند.

نمایندگان مجلس سنای اتحادیه اروپا نیز طی این دیدار گفتند که ما از مسائال جهانی آگاه هستیم. ما هر زمان که به کشمیر فکر می کنیم به یاد طبیعت زیبای آن می افتیم اما متاسفانه باید گفت که مردم ما تفاوت بین ایالت جامو و کشمیر و کشمیر آزاد را نمی دانند.  ما برای مردم جهان وضعیت موجود در کشمیر آزاد را ترسیم خواهیم کرد. بطور واضح مشخص است که مردم کشمیر آزاد بر خلاف مردم ایالت جامو و کشمیر بصورت آزادانه در حال زندگی کردن هستند.

وزیر ارشد کشمیر هند نیز طی این دیدار گفت: هند در حال انجام جنایت هایی علیه بشریت در خط کنترل مرزی و ایالت اشغالی جامو و کشمیر است. به زنان ساکن در ایالت اشغالی جامو و کشمیر تجاوز می شود. ما می خوایم به وسیله هیئت نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا این پیام را به دنیا مخابره کنیم که باید حق اساسی تعیین سرنوشت به مردم کشمیر داده شود تا آن ها مطابق میل خود زندگی کنند.

وی افزود: هند یکی از اقتصادهای بزرگ جهان بوده و منافع تمام دنیا با این کشور مرتبط است. به همین دلیل هند با استفاده از این موضوع تلاش می کند تا صدای مردم مظلوم کشمیر را در مجامع بین المللی خفه کند. مردم کشمیر آزاد از 70 سال پیش تا کنون پرچم تحریک آزادی کشمیر را برافراشته اند و ما تا زمانی که مردم مظلوم کشمیر، حق تعیین سرنوشت خود را بدست نیاورند، آرام نخواهیم نشست.

ارسال نظر

 
1