خبر فوری

 
 
دیدار معاون وزیر کشاورزی ایران با وزیر امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان
کد خبر :726251088

13:01 1401/05/28


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, پنجاب, دیدار, طارق بشیر, عباس عسکرزاده, معاون وزیر کشاورزی ایران, وزیر امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان,

عباس عسکرزاده معاون وزیر کشاورزی ایران با طارق بشیر چیما وزیر امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان دیدار و گقتگو کرد


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عباس عسکرزاده معاون وزیر کشاورزی ایران با طارق بشیر چیما وزیر امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان دیدار و گقتگو کرد.

وزیر امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان طی این دیدار گفت: روابط پاکستان و ایران در حال ورود به یک دوره جدید و بر اساس روابط دوجانبه سودمند کشاورزی به منظور تضمین امنیت غذایی در دو کشور می باشد. تجارت مبادله ای بین پاکستان و ایران بزودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تجارت مبادله ای، پاکستان در ازای واردات سیب از ایران، به این کشور پرتقال صادر خواهد کرد. آینده ی تجارت مبادله ای بین ایران و پاکستان بسیار روشن و امیدوار کننده است. بر اساس توافقنامه تجارت مبادله ای بین ایران و پاکستان، در روزهای آینده بین دو کشور تبادل فهرستی از محصولات صورت می گیرد که در آن اطلاعات محصولاتی که دو کشور با یکدیگر مبادله خواهند کرد، ارائه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که پاکستان و ایران به منظور بهبود بخش کشاورزی و رفاه مردم با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

معاون وزیر کشاورزی ایران نیز طی این دیدار با تشکر از مهمان نوازی مقامات پاکستانی، گفت: از همکاری با پاکستان بسیار خوشحال و متعهد به افزایش همکاری و مشارکت در بخش کشاورزی با این کشور هستم.

وی افزود: ایران نیازهای کشاورزی پاکستان را تامین و محصولات پاکستان را در ایران معرفی خواهد کرد. پاکستان و ایران همسایه یکدیگر بوده و با اسلام به یکدیگر پیوند خورده اند. فرصت های تجاری زیادی بین پاکستان و ایران وجود دارد و متاسفانه در گذشته از آن استفاده نشده است.

وی همچنین از وزیر امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان برای سفر به ایران و دیدار با وزیر کشاورزی این کشور به منظور افزایش روابط تجاری در بخش کشاورزی، دعوت کرد.

وزیر امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان همچنین طی این دیدار بر این موضوع تاکید کرد که بین پاکستان و ایران فرصت های همکاری وسیعی در بخش های کشاورزی و تجارت وجود دارد که باید با رفع موانع از آن ها استفاده کرد.

دو طرف همچنین طی این دیدار در مورد گزینه های تجاری برای کود و اوره به منظور تامین مصارف داخلی بحث و تبادل نظر کردند و برای رفع نیاز داخلی محصولات کشاورزی در هر دو کشور متعهد شدند.

ارسال نظر

 
1