خبر فوری

 
دیدار عمران خان با معاون نخست وزیر روسیه، رایزنی برای گسترش همکاری ها به ویژه در بخش انرژی
کد خبر :1382069929

11:32 1400/12/05


برچسب ها : پاکستان و روسیه, تامین انرژی, شاه محمود قریشی, عبدالرزاق داوود, عمران خان, مسکو, معاون نخست وزیر روسیه, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی در مسکو حضور دارد، روز پنجشنبه با الکساندر نواک وزیر اسبق انرژی و معاون کنونی نخست وزیر روسیه دیدار و گفتگو کرد.


مسکو: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی در مسکو حضور دارد، روز پنجشنبه با الکساندر نواک وزیر اسبق انرژی و معاون کنونی نخست وزیر روسیه دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این رایزنی که در سطح هیئت های عالی رتبه دو کشور برگزار شد پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و مسکو و گسترش سطح همکاری ها در زمینه های مختلف به ویژه انرژی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار با اشاره به اصلاحات صورت گرفته از سوی دولت در جهت تسهیل کسب و کار در کشور ابراز امیدواری نمود شرکت های روسیه ای، بازرگانان و سرمایه گذاران این کشور از فرصت ایجاد شده در پاکستان برای ایجاد کسب و کار بهره مند شوند و در بخش های مختلف اقتصاد پاکستان به سرمایه گذاری بپردازند.

عمران خان در ادامه بر اهمیت پروژه خط لوله گاز پاکستان استریم به عنوان نماد پروژه مشترک میان پاکستان و روسیه تاکید ورزید. دو طرف سپس در خصوص ظرفیت های موجود در زمینه همکاری در بخش انرژی نیز بحث و تبادل نظر نموده و با ابراز رضایت نسبت به سطح همکاری های موجود میان دو کشور در بخش های انرژی، تجارت، سرمایه گذاری و راه آهن توافق کردند کمیسیون بین دولتی بستری مهم در جهت پیشبرد پروژه های خاص باشد.

پس از این دیدار نخست وزیر پاکستان در ضیافت شام با شخصیت های تجاری و بازرگانان برجسته پاکستان و روسیه به گفتگو پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در این مراسم خاطرنشان کرد: پاکستان با جمعیتی از بیش از 200 میلیون فرصت ها و ظرفیت های خوبی را در زمینه تجارت و سرمایه گذاری فراهم نموده است.

وی افزود: کنفرانس سرمایه گذاری که در ماه مارس در پاکستان برگزار خواهد شد به شرکت های مختلف فعال در زمینه متالورژی، انرژی، ساختمان و نفت و گاز کمک می کند تا از فرصت های گسترده پاکستان بهره مند شوند.

در این مراسم علاوه بر نخست وزیر پاکستان، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و عبدالرزاق داوود مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

ارسال نظر

 
1