خبر فوری

 
 
دیدار شاه محمود قریشی با وزیر امور خارجه ایران در تهران
کد خبر :1533392260

12:55 1400/06/05


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و ایران, توافقنامه, دکتر حسین امیرعبداللهیان, روابط دوجانبه, شاه محمود قریشی, ملاقات, وزیر امور خارجه ایران, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه با همتای ایرانی خود دکتر حسین امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد.


 

تهران: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه با همتای ایرانی خود دکتر حسین امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد.

محمدصادق نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در افغانستان، رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در ایران و دیگر مقامات ارشد نیز به همراه وزیر خارجه پاکستان به تهران سفر کردند.

شاه محمود قریشی تصدی پست وزیر امور خارجه ایران را به دکتر حسین امیرعبداللهیان تبریک گفت.

به گزارش وزارت امور خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی در این دیدار گفت: پاکستان برای روابط برادرانه دوجانبه خود با ایران اهمیت ویژه ای قائل است همچنین در آخرین سفر بنده به ایران در فروردین ماه سال 1400 (آوریل 2021)، تفاهم نامه های مهمی میان پاکستان و ایران در زمینه ایجاد بازارچه ها و افتتاح گذرگاه های جدید مرزی امضا شد و اجرای این توافقنامه ها نه تنها تجارت بین دو کشور را تقویت کرد بلکه حمل و نقل و رفت و آمد را تسهیل بخشید.

وی گفت: برای افزایش تجارت میان پاکستان و ایران ، بایستی سازوکارهای نهادی فعال تر عمل کنند همچنین دو وزیر خارجه در مورد وضعیت منطقه به طور مفصل گفتگو کردند.

وی افزود: حمایت مداوم و بدون قید و شرط موضع پاکستان در قبال مسئله کشمیر از سوی رهبری کبیر ایران قابل ستایش است و تدوین استراتژی یکپارچه منطقه ای برای صلح، ثبات و حل و فصل سیاسی همه جانبه مسائل افغانستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این امر به بازگرداندن صلح در افغانستان، ترویج یکپارچگی اقتصادی و به ارتقاء ارتباطات منطقه ای با مردم افغاستان کمک خواهد کرد.

دکتر حسین امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه ایران گفت: ایران به سیاست ترویج روابط برادرانه دوجانبه خود با پاکستان متعهد است.

وزیر امور خارجه ایران از تلاش های خستگی ناپذیر وزیر امور خارجه پاکستان برای تدوین استراتژی منطقه ای منسجم در شرایط فعلی افغانستان قدردانی کرد و همچنین وزیر خارجه پاکستان از همتای ایرانی خود برای سفر به پاکستان دعوت کرده و ایشان با کمال قدردانی پذیرفت.

 

ارسال نظر

 
1