خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ایران با رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان
کد خبر :6732211

16:17 1399/11/28


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, دیدار, رئیس حزب جماعت اسلامی, سراج الحق, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی,

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در پاکستان با سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سید محمد علی حسینی سفیر ایران در پاکستان با سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند. امیر عظیم دبیر کل جماعت اسلامی و آصف لقمان قاضی مدیر امور خارجه این حزب نیز در این دیدار حضور داشتند.

سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی با تشکر از سفیر ایران برای ملاقات با وی و تاکید بر کنار گذاشتن اختلافات و ایجاد اتحاد در امت اسلامی در این دیدار گفت: اگر آمریکا از خاک افغانستان خارج نشود این اقدام تهدیدی برای پاکستان و ایران خواهد بود. ما با ایران روابط مشترکی از لحاظ نظری و فکری داریم. در مورد توهین به پیامبر اسلام پاکستان، ایران و ترکیه واکنش نشان دادند اما این مسئله باید با جدیت بیشتری در جوامع بین المللی مطرح شود.

وی در ادامه گفت: آمریکا می خواهد کشورهای مسلمان در خاورمیانه با یکدیگر بجنگند تا آمریکا بتواند بیش از گذشته سلاح های خود را به فروش برساند. کشورهای مسلمان باید از طریق مذاکره با یکدیگر مسائل خود را حل کنند تا هزینه خرید سلاح های جنگی در ایجاد اشتغال، بهبود آموزش و ارتقا سلامت مردم این کشورها صرف شود. ما از حکومت ایران به خاطر حمایت از مردم مظلوم کشمیر تشکر می کنیم. در میان ما اشتراکاتی مانند توحید، رسالت، خانه کعبه و مسجد الاقصی وجود دارد وما باید با پایان دادن به اختلافات میان کشورهای اسلامی اتحاد ایجاد کنیم.

سفیر ایران نیز در این دیدار با تشکر از رئیس حزب جماعت اسلامی برای اعلام موضع قاطع در مخالفت با اسرائیل گفت: مردم ایران با وجود دشمنی های فراوان آمریکا و اسرائیل چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند. ایران و پاکستان اشتراکات زیادی دارند و مهمترین اشتراک ما دین است. تفکر روشن و اعتدال گرای جماعت اسلامی بارقه امیدی برای جوامع اسلامی می باشد.

وی افزود ما خواهان کاهش تنش بین ایران و عربستان بوده و از اینکه پاکستان به عنوان یک کشور ثالث در این موضوع ورود کند ازآن استقبال می کنیم.

سفیر ایران همچنین با اشاره به مسئله کشمیر آن را مسئله مرگ و زندگی برای ایران دانست.

ارسال نظر

 
1