خبر فوری

 
 
دیدار اسد قیصر سخنگوی پارلمان پاکستان با همتای ایرانی خود
کد خبر :1548923749

13:53 1397/09/17


برچسب ها : اسد قیصر, ایران, پاکستان, دکتر علی لاریجانی,

اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان در حاشیه دومین نشست رؤسای مجالس 6 کشور، با همتای ایرانی خود دکتر علی لاریجانی دیدار و گفتگو کرد


 

تهران: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان در حاشیه دومین نشست رؤسای مجالس 6 کشور، با همتای ایرانی خود دکتر علی لاریجانی دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده، در این دیدار، دو طرف در خصوص امنیت منطقه و مناسبات دوجانبه به گفتگو پرداختند.

اسد قیصر سخنگوی پارلمان پاکستان در این دیدار اظهار داشت: پاکستان و ایران از روابط و مشترکات دیرینه در زمینه های اسلامی، فرهنگی و همسایگی برخوردارند و پاکستان اهمیت بسیاری برای روابط خود کشورهای مسلمان همسایه قائل است.

وی گفت: کشورهای جنوب آسیا باید تلاش های مشترک خود را برای حل مسائل تسریع بخشند و برای بهبود اوضاع امنیت منطقه، توسعه منطقه و استحکام اقتصاد، اقدامات مناسبی را انجام دهند.

وی افزود: اقتصاد مستحکم و پایدار، از زیرساخت ها و بنیان هر کشوری محسوب میگردد و ما باید از طریق افزایش سرمایه گذاری های خارجی، اقتصاد کشورهایمان را استحکام بخشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ما نیازمند اقدامات موثری برای ثبات بخشیدن به اقتصاد با کمک نشست هایی همچون نشست رؤسای مجالس هستیم.

وی با اشاره به موضوع تروریسم گفت: تروریسم و افراط گرایی بزرگترین مانع پیشرفت و توسعه منطقه محسوب می شود و تمامی کشورهای منطقه باید با اقدامات و تلاش های مشترک، این معضل را خاتمه بخشند.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از همتای پاکستانی خود برای شرکت در این نشست اظهار داشت: ایران به روابط خود با کشور همسایه خود پاکستان اهمیت میدهد و ایران خواهان ادامه همکاری ها در تمام زمینه هاست.

وی گفت: ایران به منظور ثبات امنیتی و اقتصادی و توسعه منطقه، به همکاری های خود با پاکستان ادامه خواهد داد.

لاریجانی افزود: ایران خواهان افزایش روابط نزدیک خود با کشورهای منطقه جنوب آسیاست، تروریسم بزرگترین خطر برای توسعه منطقه است و برای مقابله با آن، نیاز به تلاش مشترک خواهد بود.

وی تاکید کرد: برای برپایی امنیت در منطقه جنوب آسیا و بهبود اقتصاد و توسعه منطقه، باید تمامی کشورها روابط دیپلماتیک و پارلمانی خود را توسعه بخشند.

دومین کنفرانس رؤسای مجالس 6 کشور ترکیه، افغانستان، ایران، پاکستان، چین و روسیه برای مبارزه با تروریسم به صورت رسمی دقایقی قبل در تهران آغاز به کار کرد.

دومین کنفرانس روسای مجالس ترکیه، ایران، پاکستان، چین، روسیه و افغانستان با موضوع (چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای) برای مقابله با تروریسم از دقایقی قبل و با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در هتل آزادی تهران آغاز شد.

اسد قیصر، رئیس مجلس پاکستان ریاست جلسه اول نشست را برعهده دارد؛ قرار است علی لاریجانی رئیس مجلس ایران رئیس جلسه دوم باشد.

ارسال نظر

 
1