خبر فوری

 
 
دستگیری اعضای جماعت اسلامی و جبهه‌ آزادی بخش کشمیر توسط نیروهای امنیتی هند
کد خبر :613697636

15:44 1397/12/04


برچسب ها : ارتش, هند, کشمیر,

ارتش هند درپی انجام عملیات بزرگی در سرینگر کشمیر، به همراه یاسین ملک و امیر جماعت اسلامی عبد الحامد فیاض بیش از 2 جین از اعضا و رهبران گروه نامبرده را دستگیر کرده و دستور استقرار 100 کمپ جدید نظامی در منطقه را صادر کرده است.


 

به گزارش راز نیوز، ارتش هند درپی انجام عملیات بزرگی در سرینگر کشمیر، به همراه یاسین ملک و امیر جماعت اسلامی عبد الحامد فیاض بیش از 2 جین از اعضا و رهبران گروه نامبرده را دستگیر کرده و دستور استقرار 100 کمپ جدید نظامی در منطقه را صادر کرده است.

براساس جزئیات به دست آمده از رسانه های کشمیر، نیروهای امنیتی هند در پی انجام عملیاتی در منطقه میسومه استان سرینگر با حمله به منزل رهبر جبهه آزادی بخش کشمیر یاسین ملک ، وی را دستگیر و روانه زندان کردند. گفتنی است نیروها با انجام عملیات های گسترده طی چند روز گذشته، بیش از 24 تن از اعضای فعال و رهبران گروه را دستگیر کردند. در میان افراد دستگیر شده امیر جماعت اسلامی عبد الحامد فیاض، سخنگوی جماعت اسلامی زاهد علی، دبیر کل اسبق غلام قادر لون، عبدالرئوف، امیر تحصیل مدثر احمد، عبد السلام، بختاور احمد و غیره توسط نیروهای امنیتی هند دستگیر و به زندان انتقال داده شدند.

گروه جماعت اسلامی درپی دستگیری اعضا و رهبران خود توسط نیروهای امنیتی هند ، با محکومیت این اقدامات ، ابراز داشته است که چنین اعمالی موجب افزایش درگیری های کشمیر خواهد شد. بررسی پرونده پایان دادن به قانون خود مختاری کشمیر براساس بند 35 ای در دیوان عالی هند برقرار بوده و درچنین اوضاع وخیمی، بوجود آوردن درگیری های بیشتر تحت توطئه و برنامه ای در حال انجام است. جماعت اسلامی افزود : اما ملت کشمیر از هرگونه اصلاح و یا لغو بند 35 ای قانون در رابطه با کشمیر را نخواهد پذیرفت.

ارسال نظر

 
1