خبر فوری

 
 
درخواست وزیر امور خارجه پاکستان برای لغو تحریم های ضد انسانی آمریکا علیه ایران
کد خبر :1080670506

10:20 1399/01/02


برچسب ها : ایران و آمریکا, پاکستان و آمریکا, پاکستان و ایران, تحریم های آمریکا, حسن روحانی, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, ویروس کرونا,

وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز همدردی با ملت و دولت ایران نسبت به شیوع ویروس کرونا و تلفات ناشی از آن اظهار داشت: ما در این لحظات سخت در کنار دولت ایران حضور داریم.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز همدردی با ملت و دولت ایران نسبت به شیوع ویروس کرونا و تلفات ناشی از آن اظهار داشت: ما در این لحظات سخت در کنار دولت ایران حضور داریم.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای مهم خواستار لغو تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران بر اساس ارزش های انسانی شد.

وی اظهار داشت: هزاران تن از مردم ایران مبتلا به ویروس کرونا شده اند که تلفات قابل توجهی را در پی داشته است و از سوی دیگر تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران باعث افزایش مشکلات این کشور جهت مقابله با ویروس کرونا و کنترل شرایط گردیده است.

قریشی در ادامه با اشاره به نامه دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به نخست وزیر پاکستان جهت درخواست کمک از اسلام آباد خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه ایران نیز در جریان گفتگوی تلفنی خواستار نقش آفرینی دولت پاکستان در لغو تحریم های آمریکا علیه تهران شد.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود:  ایران در حال حاضر نیازمند به تامین مواد دارویی، ونتی لیتر(دستگاه اکسیژن) و دیگر لوازم پزشکی جهت مقابله با ویروس کرونا می باشد و تحریم های آمریکا باعث دشواری در تهیه این اقلام گردیده است، بنابراین تحریم های اعمال شده علیه ایران باید بر اساس ارزش های انسانی لغو گردد، پاکستان تلاش و اقدامات خود جهت رفع تحریم ها علیه ایران را آغاز نموده است و ما باید با همکاری با یکدیگر با این چالش بین المللی مقابله نماییم.

 

ارسال نظر

 
1