خبر فوری

 
 
دبیرکل ای سی او: نقش فعال پاکستان در سازمان را مورد ستایش قرار می دهیم
کد خبر :2140947794

15:01 1399/04/14


برچسب ها : ECO, پاکستان و ایران, پاکستان و سازمان همکاری اقتصادی, سازمان همکاری اقتصادی,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگوی تلفنی با دکتر هادی سلیمان پور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی ECO، موضوعاتی چون اقدامات اداره برای آینده، سیاست اجرایی برای مبارزه با کرونا و همکاری اقتصادی اداره در منطقه، برنامه های ارتباط و توسعه را محور گفتگوی خود قرار داده و طرفین در این زمینه تبادل نظر کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگوی تلفنی با دکتر هادی سلیمان پور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی ECO، موضوعاتی چون اقدامات اداره برای آینده، سیاست اجرایی برای مبارزه با کرونا و همکاری اقتصادی اداره در منطقه، برنامه های ارتباط و توسعه را محور گفتگوی خود قرار داده و طرفین در این زمینه تبادل نظر کردند. پاکستان به عنوان یکی از بنیانگذاران ای سی او تلاش زیادی کرده است تا این نهاد چند جانبه را به یک گروه اقتصادی پایدار تبدیل کند و آن را به ابزاری موثر برای همکاری های اقتصادی منطقه ای تبدیل کند. شاه محمود قریشی با تاکید بر تعهدات پاکستان نسبت به "اکو"، گفت: براساس برنامه 2025 این سازمان، برای ارتقاء همکاری و برقراری روابط بهتر بین کشورهای عضو اکو ابراز اطمینان می کنیم. وی ضمن متوجه کردن دبیرکل به موضع عمران خان نخست وزیر پاکستان در مورد تسهیل بازپرداخت اقساط وام های خارجی کشور های در حال توسعه، ابراز داشت: نیازمند اقداماتی مشترک و جامع هستیم تا کشورهای فقیر و در حال توسعه، ضمن مبارزه با کرونا به وسیله منابع محدود خود، قادر به نجات دادن زندگی انسان ها و اقتصاد نیز باشند. قریشی حمایت خود از تشکیل کنفرانس مجازی وزیران بهداشت اکو به منظور تدوین استراتژی جامع منطقه ای برای کنترل و مبارزه با بیماری کرونا را ابراز داشت و در ادامه با اشاره به ناهنجاری های رخ داده از سوی هند در کشمیر، نگرانی پاکستان در زمینه اجرای قانون منع رفت و آمد مضاعف در جامون و کشمیر تحت اشغال هند، عارضه بیشتر اوضاع در نتیجه اپیدمی کرونا، حملات ارتش هند، محاصره و تلاش هند برای تغییر نسبت جمعیت در این منطقه را اظهار داشت.

وزیر امور خارجه، در ادامه ضمن یادآوری تلاش های صلح پاکستان در مورد افغانستان، با تاکید بر اهمیت موقعیت پیش آمده درپی صلح میان طالبان و آمریکا، گفت: رهبری افغانستان باید از این فرصت برای یک حل و فصل سیاسی جمعی و پایدار در افغانستان استفاده کند.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصاد نیز در این بین، حمله تروریستی صورت گرفته علیه ساختمان بورس اوراق بهادار کراچی را محکوم کرده و در مورد ضایعه جان افراد ابراز تاسف کرد و گفت: نقش فعال پاکستان به عنوان کشور بنیانگذار این سازمان را ستایش می کنیم. وی گزارشی از اقدامات سازمان برای تقویت و گسترش اقتصادی و اجتماعی و دستیابی به اهداف روابط منطقه ای، ارائه کرد.

طرفین در پایان این گفتگو توافق کردند تا برای پیشرفت در دستیابی به اهداف مشترک پاکستان و اکو، در تماس باشند.   

ارسال نظر

 
1