خبر فوری

 
خرید "گنبد آهنین" آمریکا از اسرائیل
کد خبر :683625383

20:10 1397/11/18


برچسب ها : آمریکا, ارتش آمریکا, اسرائیل, رژیم اشغالگر, رژیم صهیونیستی, گنبد آهنین,

ارتش آمریکا خواستار خرید گنبد آهنین از اسرائیل است.


 

به گزارش راز نیوز، ژنرال پیترک سیبر سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد آمریکا خواستار خرید یک جفت گنبد آهنین از اسرائیل است که با همکاری آمریکا، ساخته شده است.

سخنگوی ارتش آمریکا اظهار داشت هدف خرید این گنبد آهنین برای حفاظت از جان سربازان در حال انجام وظیفه در مرزهای زمینی آمریکا است. با خرید این سیستم می توان از جان سربازان آمریکایی از حمله های هوایی موشک و خمپاره حفاظت کرد. تا کنون تصمیم گرفته نشده که در چه نقطه ای از مرز زمینی این گنبد آهنین نصب شود.

گنبد آهنی نوعی پدافند هوایی متحرک است که در سامانه‌های دفاعی پیشرفته رافائل و صنایع هوافضای اسرائیل طراحی شده‌ است. این سامانه که به صورت شبانه‌روزی و در هر شرایط آب‌وهوایی فعالیت می‌کند قادر است تا راکت‌ها و گلوله‌های خمپاره و توپ را در فاصله ۴ تا ۷۰ کیلومتر هدف قرار دهد.

دلایل ساخت این گنبد آهنی این است که حزب‌الله لبنان از دهه ۱۹۹۰ میلادی شلیک راکت‌های کاتیوشا به شهرها و دیگر مراکز جمعیتی شمال اسرائیل را آغاز کرده و به این ترتیب به یک تهدید جدی امنیتی برای این کشور تبدیل شده‌است. اسرائیلی‌ ها از آن زمان به فکر طراحی یک سیستم دفاع موشکی کوتاه‌برد افتادند که بتواند راکت‌های کوچکی را که در ارتفاع بسیار پایین پرواز می‌کنند، در مدت زمان کوتاه پرواز آن‌ها و با هزینه‌ای قابل قبول سرنگون کند، هرچند مقامات نظامی آمریکا در آن زمان به آن‌ها هشدار داده بودند که چنین پروژه‌ای محکوم به شکست خواهد بود.

در سال ۲۰۱۱ میلادی سه آتشبار گنبد آهنی در شهرهای اشدود، اشکلون و بئرشبع مستقر شدند و تا سال ۲۰۱۳ میلادی در مجموع ۹ آتشبار در نقاط مختلف کشور مستقر شده‌اند. هر آتشبار به‌طور تقریبی ۱۵۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. ۳۳ راکت در سال ۲۰۱۱  میلادی توسط این سیستم منهدم شد که به معنای نرخ موفقیت ۷۵ درصدی این سیستم بود. برخی از اشتباهات این سیستم به دلیل یک اشکال فنی در رادار آن بود که مورد اصلاح قرار گرفت و در جریان حملات راکتی سال ۲۰۱۲  میلادی به اسرائیل بیش از ۹۰ درصد راکت‌ها با موفقیت توسط این سیستم شکار شدند.

ارسال نظر

 
1