خبر فوری

 
حمله به دسته عزاداری اربعین امام حسین (ع) در شهر سیالکوت
کد خبر :831540441

15:55 1401/06/27


برچسب ها : اربعین حسینی, افراط گرا, افراط گرایان اهل سنت, افراط گرایی, امام حسین علیه السلام, پنجاب, تیراندازی, دسته عزاداری, دسته عزاداری اربعین امام حسین (ع), سلاح گرم, سیالکوت, شیعه, شیعیان, شیعیان پاکستان, ضرب و شتم,

تعدادی از افزاط گرایان اهل سنت به دسته عزاداری اربعین امام حسین (ع) در شهر سیالکوت ایالت پنجاب بوسیله سلاح گرم و میله های آهنی حمله کردند.


پنجاب: به گزارش راز نیوز | تعدادی از افراط گرایان اهل سنت به دسته عزاداری اربعین امام حسین (ع) در شهر سیالکوت ایالت پنجاب بوسیله سلاح گرم و میله های آهنی حمله کردند.

تعداد زیادی از عزاداران شیعه حاضر در دسته عزاداری اربعین امام حسین (ع) در حال حرکت به سمت دسته عزاداری اصلی اربعین در خیابان شهاب پوره شهر سیالکوت بودند که با افراط گرایان اهل سنت مواجه شدند.

افراط گرایان اهل سنت پیش از رسیدن دسته عزاداری چهلم امام حسین (ع) به چهارراه عالم، مانع عبور آن شده و به سمت شیعیان حاضر در دسته عزاداری چهلم امام حسین (ع) تیراندازی کرده و سنگ پرتاب کردند.

 

در کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی، نشان داده شده است که افرایط گرایان با سلاح گرم و میله های آهنی در انتظار رسیدن دسته عزاداری چهلم امام حسین (ع) به چهارراه عالم شهر سیالکوت بودند و پس از رسیدن آن به محل، افراط گرایان اهل سنت به شیعیان حمله کردند.

طی این حمله چند نفر از شیعیان شهر سیالکوت به نام محمد اعظم، غلام شبیر، سید حسن علی، مدثر علی، غلام عباس، محمد جمیل، علی جعفر، محمد نعیم، محمد نواز، ثقلین علی، علی زمان، عظمت علی و شهباز علی زخمی شدند.

 

 

فیصل کامران افسر پلیس منطقه سیالکوت به همراه گروهی مسلح از ماموران پلیس پس از حمله مذکور فورا به منطقه اعزام شد و افراط گرایان اهل سنت با مشاهده آن ها فرار کردند.

شیعیان زخمی شده برای مداوا به بیمارستان سردار بیگم شهر سیالکوت منتقل شده اند. مرکز پلیس حاجی پوره شهر سیالکوت پس از این حمله علیه 30 نفر از افراط گرایان اهل سنت از جمله خالد محمود، محمد زبیر، مزمل، عمیر معاویه، محمد وسیم، زین العابدین و مولوی قیصر بر اساس مقررات مبارزه با تروریسم پرونده تشکیل داد.

سخنگوی پلیس منطقه سیالکوت نیز اعلام کرد: با افرایط گرایانی که امنیت و ثبات شهر را به خطر می اندازند، به  شدت برخورد خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

 
1