خبر فوری

 
جبهه آزادی بخش بلوچستان: 6 شبه نظامی سازمان در درگیری با نیروهای پاکستانی به شهادت رسیدند
کد خبر :1754350072

12:50 1402/02/27


برچسب ها : BLF, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای ضمن اعتراف به کشته شدن 6 شبه نظامی این سازمان، اظهار داشت که فدائیان سازمان طی درگیری با نیروهای اشغالگر ارتش پاکستان به شهادت رسیده اند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستانBLF در بیانیه ای با اشاره به درگیری نظامیان ارتش پاکستان با شبه نظامیان این سازمان تجزیه طلب فعال در بلوچستان پاکستان، اظهار داشت که در این درگیری ها 6 شبه نظامی به شهادت رسیدند.

وی افزود: مورخه 11 مه 2023 (21 اردیبهشت) هواپیماهای جاسوسی که توسط چین امپریالیستی نوظهور در صحنه جهانی و منطقه ای در اختیار پاکستان قرار گرفته اند، اواخر شب تیم گشتی سازمان را در کولواه رصد هوایی کردند که به همین دلیل گشت چریکی به تیم های مختلف تقسیم شد. این هواپیماهای بدون سرنشین، صبح هنگام مجددا عملیات رصد منطقه را آغاز و در برخی نقاط موشک شلیک کردند. همچنین درکنار رصد، هواپیماهای نظامی ارتش پاکستان عملیات پیاده سازی نیروهای ویژه ارتش SSG در بلندی های کولواه را آغاز کردند که فدائیان سازمان در این بین به آنها حمله کردند. در این درگیری طولانی نه تنها شبه نظامیان ما موفق به شکستن محاصره دشمن شدند، بلکه 12 کماندوی نیرو ویژه ارتش را هم به هلاکت رساندند.

سخنگو در ادامه، گفت: ساعت 22 شب شنبه (12 مه / 22 اردیبهشت) رویارویی میان شبه نظامیان سازمان و یکی دیگر از دسته های نظامی ارتش صورت گرفت. در این بین سرگرد آسمی معروف به وفا در خارج کردن دیگر همرزمانش از محاصره موفق شد درحالیکه در این میان خود او به شهادت رسید. سرگرد آسمی خطاب به همرزمانش حین شهادت گفته بود که برای ما هیچ چیز مقدس تر از پاسداری از سرزمین بلوچ، بقای ملت بلوچ و شهادت نیست.

وی اظهار داشت که در این درگیری ها که به مدت سه روز ادامه داشت، مزدوران ارتش دشمن علیرغم تجهیز به برتری هوایی و امکانات جنگی مدرن، فلج روانی شدند درحالیکه فرزند بلوچستان سرگرد آسمی وفا و سایر شهدا با روحیه آزادگی و آزادی با عشق به سرزمین و شجاعت بی نظیر توانستند جان خود را به خطر انداخته و بقیه همرزمانشان را به سلامت از محل خارج کنند.

وی گفت: سخنگوی ارتش پاکستان تلاش ناموفقی دارد تا مرگ سربازانی که توسط فدائیان بلوچ کشته شده اند را به دلیل کاهش روحیه سربازان خود، پنهان کند.

گهرام بلوچ بیان داشت که سرگرد آسمی بلوچ معروف به شاه داد فرزند دلوش ساکن دندار کولواه از 2012 میلادی به طور جدی وارد سازمان BLF شد. وی باتوجه به مهارت های رزمی، رشادت، روابط نیک با مردم بلوچ و رفافت و معاشرت دلسوزانه به عنوان فرمانده شبکه انتخاب شد. ارتش اشغالگر پاکستان با هدف تضعیف آسمی وفا، خانه های وی را به آتش کشیده و اعضای خانواده اش را هدف ربایش و اسارت قرار داد، اما روحیه آسمی وفا هیچگاه تضعیف نشد. شورای منطقه ای سازمان در سال 2022 میلادی باتوجه به پتانسیل رهبری و استقامت آسمی وفا، به وی درجه سرگردی را داد. او الگوی شجاعت، بردباری و روابط عمومی خوب بود، سرگرد آسمی وفا فارغ التحصیل دانشکده عطاشاد و شاعر به زبان بلوچی بود.

سخنگو در ادامه، گفت: سیت عبدالصمد معروف به واجه دینار فرزند محمد رحیم ساکن تیرتیج آواران سال 2013 به بی ال اف پیوست و به دلیل درک سیاسی در مدت کمی به عنوان سرهنگ دسته چریک انتخاب شد.

سخنگو گفت: سرهنگ دوم عارف معروف به شکاری فرزند علی بخش ساکن سهر کولواه از سال 2013 میلادی به سازمان پیوست . وی از جهت بردباری و شجاعت به عنوان یک الگو برای دیگر فدائیان بلوچ بود. وی باوجود فقر درعوض برطرف کردن نیاز های اقتصادی خانواده، به فعالیت های جنبش آزادی و برنامه ها اولویت می داد که این امر برای ثابت کردن وابستگی ایدئولوژیک او با جنبش آزادی کافی است. او در نقاط مختلف از بلوچستان در فعالیت های مبارزانه نقش داشته است. از یک دهه گذشته به دلیل وابستگی او با جنبش آزادی بلوچ، نیروهای پاکستانی هر روز خانواده وی را تحت شکنجه روحی و جسمی قرار می دادند.

بخوانید: ارتش پاکستان: هلاکت 6 تروریست طی عملیات های پیاپی در هوشاپ

وی افزود: علی معروف به کمک فرزند بجار ساکن پاهو آواران از سال 2019 میلادی به جنبش ملحق شد و پیش از این از حامیان سرسخت سازمان بود. او که از کودکی تا نوجوانی در کوهستان بزرگ شده بود، از مسیرهای کوهستانی آگاهی داشت و در مواقع اضطراری به کمک شبه نظامیان می آمد و به همین دلیل نام سازمانی او "کمک" بود. وی در جوخه چریک به عنوان یک تک تیرانداز ماهر هم فعالیت داشت.

سخنگو خاطر نشان ساخت که جاوید معروف به عمر جان فرزند بدل ساکن شاپکول کولواه در سال 2019 میلادی به بی ال اف ملحق شد . فدائی شاه میر معروف به سفر خان فرزند شکر ساکن کرکی تجاهان تربت از سال 2014 میلادی ملحق شد .

سرگرد گهرام بلوچ اظهار داشت که ضمن ادای احترام به شهدا، عزم خود را مجددا تکرار می کنیم که جنگ علیه پاکستان اشغالگر تا آزادی بلوچستان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1