خبر فوری

 
توافق ۳ ملیارد دلاری بین امارات متحده عرب و دولت پاکستان
کد خبر :1417131510

17:09 1397/11/02


برچسب ها : اسرائیل, امارات متحدہ عراب, پاکستان, دلار, دولت, عمران خان, قرض, نفوذ,

ابو ظبی : بین دولت پاکستان و امارات متحده عرب توافق ۳ ملیارد دلاری بعنوان قرض صورت گرفت۔


 

توافق ۳ ملیارد دلاری بین امارات متحده عرب و دولت پاکستان

 

 

 

ابو ظبی : بین دولت پاکستان و امارات متحده عرب توافق ۳ ملیارد دلاری بعنوان قرض صورت گرفت۔

 

 

به گزارش راز نیوز به نقل از جیو نیوز درابوظبی میان دولت پاکستان و امارات متحده عرب توافق ۳ ملیارد دلاری بعنوان قرض صورت گرفت۔

 

 

به گفته منابع رئیس بانک مرکزی پاکستان طارق باجوا نمایندگی پاکستان را دراین توافق به عهده داشت۔ همچنین رئیس صندوق توسعه ابوظبی نمایندگی کشور ابوظبی را به عهده داشت هر دو نمایندگان در این توافق نامه امضا کردند۔

 

 

طبق این توافق امارات متحده عربی یک ملیارد دلار را در چند روز دیگر به پاکستان خواهد داد همچنین بقیه رقم را بصورت قسطی درچند هفته های آینده به پاکستان خواهند داد۔

 

 

نا گفته نماند که دولت پاکستان تا به حال در دو قسط  نزدیک به ۱ ملیارد دلار از عربستان سعودی تحت پروژه اقتصادی بعنوان قرض دریافت نموده است۔

 

 

نا گفته نماند که ولی عهد امارات متحده عرب در ماه گزشته به پاکستان سفر کرده بود در این سفر وی درباره بسته اقتصادی اظهار امیدواری نموده بود ولی درآن دوره برای عملیاتی کردن آن پروژه صحبتی به میان نیاورده بود۔

 

 

همچنین نخست وزیر پاکستان عمران در دوره خود به امارات متحده توافق هایی را با این کشور انجام نموده بود۔

 

 

طبق گفته تحلیل گران ارشد راز نیوزقرض های امارات متحده عرب و عربستان سعودی اهدافی را دنبال می کند که یکی از اهداف مهم این قرض ها عملیاتی کردن برنامه های رژیم صهیونستی در پاکستان است۔

 

 

اگر در روند برنامه نفوذ اسرائیل دقت کنیم اسرائیل به طور مستقیم در تصمیمات سیاسی پاکستان وارد نمیشود چون مردم پاکستان اسرائیل را یکی از سر سخت ترین دشمن های خود می دانند لذا رژیم صھیونستی برای حصول اهداف خود عربستان سعودی و امارات متحده عرب را برای عملیاتی کردن پروژه های خود در پاکستان به کار به کار می برد۔

 

 

دلیل این نظر روابط خیلی قوی عربستان سعودی و امارات متحده با اسرئیل میباشد۔

 

 

درخصوص امارات همین کافی است که به صحبت های سایمون هندرسون مدیر برنامه سیاست های خلیج فارس در مرکز سیاست خاور نزدیک واشنگتن نگاهی بیاندازیم.

 

 

هندرسون امارات را کشوری توصیف کرد که مستحکم ترین عادی سازی روابط را با رژیم اسرائیل دارد. وی در پاسخ به این سوال که کدام کشور عربی و به طور مشخص کشور شورای همکاری خلیج فارس بیشترین عادی سازی روابط را در حال حاضر با رژیم اسرائیل دارد، گفت: مستحکم ترین روابط اسرائیل در منطقه خلیج فارس با امارات است.

 

 

کشور امارات در مسیر عادی سازی روابط خود با رژیم اسرائیل، به همکاری نظامی و امنیتی نیز توجه دارد. ماه مارس سال گذشته شاهد مشارکت نیروی هوایی امارات و نیروی هوایی رژیم اسرائیل در مانور هوایی یونان بود. چنین مشارکتی برای دومین بار در کمتر از یکسال انجام می شد زیرا در این سال (2017) خلبانان رژیم اسرائیل با اماراتی ها در مانور "پرچم سرخ" در آمریکا نیز شرکت کردند. بر اساس گزارش ارتش آمریکا، هدف از این مانور "تقویت همکاری بین کشورها و محافظت از آمادگی های مشترک و قدرت کار دوجانبه بود".

 

همکاری درسطح نظامی به این مانورها محدود نشد بلکه امارات از مهمترین کشورهای شورای همکاری است که سلاح و تجهیزات نظامی از رژیم اسرائیل خریداری کرد. امارات سامانه های دفاع موشکی و دستگاههای جنگ الکترونیک از تل آویو خرید۔

ارسال نظر

 
1