خبر فوری

 
 
توافق آمریکا و روسیه مبنی بر پایان محدودیت های سفری علیه اعضای گروه طالبان
کد خبر :227494632

17:47 1397/12/04


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, تروریست, تروریسم, روسیه, طالبان, مذاکرات,

آمریکا و روسیه به منظور شرکت طالبان در مذاکرات، در زمینه اختتام محدودیت های سفری سازمان ملل علیه اعضای طالبان بایکدیگر توافق کرده اند.


 

به گزارش راز نیوز، آمریکا و روسیه به منظور شرکت طالبان در مذاکرات، در زمینه اختتام محدودیت های سفری سازمان ملل علیه اعضای طالبان بایکدیگر توافق کرده اند.

زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در زمینه صلح افغانستان در پیام تویتری خود از دیدار و گفت‌وگوی خود با همتای روسیه ای ضمیر کابیلوف در آنکارا خبر داد.

 


وی از توافق دو طرف در زمینه انجام هر اقدامی برای موفقیت مذاکرات صلح افغانستان خبر داد و افزود : ما در تلاش برای پایان دادن به گزینه محدودیت های سفری اعمال شده سازمان ملل متحد علیه اعضای طالبان به منظور ایجاد آسانی در مسیر مذاکرات صلح افغانستان هستیم.

ناگفته نماند که نمایندگان آمریکا و روسیه در رابطه با تشکیل تیم مذاکراتی افغانستان شامل اعضای دولت و اپوزیسیون کشور افغانستان و ذکر بند عدم سوء استفاد از سرزمین افغانستان توسط گروه های تروریستی بین‌المللی علیه هریک از کشورهای جهان در قرارداد نیز، بایکدیگر توافق کردند.

زلمی خلیل زاد در ادامه بر لزوم ساخت چهارچوب منطقه ای برای دوری از نا امنی ها و حفاظت از صلح و هماهنگی گفت.

لازم به ذکر است که تاکنون دیدارهای مختلفی میان طالبان با هیئت تیم مذاکراتی آمریکا به رهبری زلمی خلیل زاد در قطر انجام شده است.

ارسال نظر

 
1