خبر فوری

 
 
تهران و اسلام آباد مصمم به همکاری برای ثبات منطقه ای هستند
کد خبر :310525959

10:20 1398/02/02


برچسب ها : اسلام آباد, ایران, پاکستان, تهران, مذاکرات,

سفیر پیشین پاکستان در ایران با استقبال از سفر «عمران خان» به تهران، تاکید کرد: این سفر نشان دهنده عزم راسخ دو کشور برای همکاری نزدیک در مسیر تقویت صلح و ثبات در منطقه است.


 

سفیر پیشین پاکستان در ایران با استقبال از سفر «عمران خان» به تهران، تاکید کرد: این سفر نشان دهنده عزم راسخ دو کشور برای همکاری نزدیک در مسیر تقویت صلح و ثبات در منطقه است.

خالد محمود روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: سفر عمران خان فرصتی طلایی را برای مقامات دو کشور جهت رسیدن به منافع و اهداف مشترک در منطقه فراهم کرده است.
رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام آباد (ISSI) با اشاره به اینکه سفر عمران خان باید ماه های قبل انجام می شد، گفت: این سفر همزمان با تغییر و تحولات بزرگ در منطقه انجام می شود که ایران و پاکستان را نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته اند.
وی اظهار داشت: پاکستان به روابط نزدیک با ایران بسیار اهمیت می دهد و از دیدگاه مقام های پاکستانی، دیدار آنان با همتایان برادر ایرانی در هر زمان ممکن یک سنت مهم محسوب می شود.
این کارشناس مسائل بین المللی تاکید کرد: روابط ما با ایران همیشه در زمینه سیاسی و راهبردی دیده شده است اما با مشاهده سطح اعتماد و برادری میان مردم ایران و پاکستان و دولت های دو کشور، تعاملات اقتصادی و بازرگانی در آن سطح مورد نظر قرار ندارد.
خالد محمود با اشاره به اینکه تحرکات عناصر تروریستی در مرزها، اوضاع افغانستان و خاورمیانه در دستور کار مذاکرات ایران و پاکستان خواهد بود، گفت: تهران و اسلام آباد همکاری خوبی در موضوعات یاد شده دارند چون این مسائل اثرات مستقیمی بر دو کشور دارد.
وی اظهار داشت: سفر نخست وزیر پاکستان این فرصت را به رهبران دو کشور خواهد داد تا برای دستیابی به اهداف مشترک صلح و ثبات در منطقه و همچنین توسعه اقتصادی ملت های دو کشور چگونه می توان سیاست های نزدیک و موثر تدوین و اجرا کرد.
خالد محمود گفت: از نظر من این سفر از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به تغییر و تحولاتی فعلی در منطقه دیدار مقام های عالی رتبه ایران و پاکستان در این برهه اجتناب ناپذیر است.
تصمیم ترامپ علیه سپاه مورد قبول دنیا نیست
سفیر سابق پاکستان در ایران درباره اقدام اخیر دولت ترامپ علیه سپاه پاسداران گفت: این اقدام یکجانبه ای است که نظیر آن پیدا نمی شود.
وی تاکید کرد:جامعه جهانی هرگز حامی تصمیم ترامپ علیه سپاه نیست.
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان شب گذشته پس از توقفی کوتاه در مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام، در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی برای دیدار و مذاکرات رسمی با مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران، دقایقی پیش وارد تهران شد.

ارسال نظر

 
1