خبر فوری

 
تمایل شرکت های روسیه ای جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی پاکستان
کد خبر :222474394

16:03 1398/09/19


برچسب ها : پاکستان و روسیه, سرمایه گذاری خارجی, شرکت های روسیه ای, فولاد پاکستان, وزیر امور اقتصادی پاکستان, وزیر بازرگانی روسیه,

منابع آگاه از تمایل روسیه برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی پاکستان خبر دادند و بدین منظور هیئت عالی رتبه 64 نفره روسیه امروز وارد پاکستان شدند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منابع آگاه از تمایل روسیه برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی پاکستان خبر دادند و بدین منظور هیئت عالی رتبه 64 نفره روسیه امروز وارد پاکستان شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، این هیئت عالی رتبه روسیه‌ای علاوه بر شرکت در ششمین نشست کمیسیون مشترک پاکستان-روسیه با وزارت خانه و مقامات مختلف پاکستان در خصوص سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف به گفتگو و رایزنی خواهد کرد.

این هیئت عالی رتبه که متشکل از نمایندگان شرکت‌های مختلف و بزرگ روسیه در زمینه‌های مختلف می‌باشد در مجموع سرمایه‌ای بالغ بر 10 میلیارد دلار را به‌عنوان مبلغ اولیه سرمایه گذاری در پاکستان اعلام کرده‌اند.

طبق اعلام منابع آگاه، یکی از شرکت‌های روسیه‌ای نسبت به سرمایه گذاری بالغ بر 1 میلیارد دلار در بخش فولاد پاکستان ابراز آمادگی نموده است.

شرکت‌های روسیه‌ای همچنین متمایل به سرمایه گذاری در بخش انرژی پاکستان می‌باشند و برای صرف مبلغ 2.5 میلیارد دلار در خط گاز کراچی-لاهور  ابراز علاقه نشان دادند.

شرکت‌های روسیه‌ای علاوه بر این، جهت سرمایه گذاری در دیگر بخش‌های صنعتی و اقتصادی پاکستان از جمله راه اندازی و ریل گذاری در مسیر کویته به تفتان(مرز ایران)، هوانوردی و فراهم سازی جدیدترین هواپیماهای مسافربری و بالگردهای نظامی و غیره ابراز تمایل نمودند.

لازم به ذکر است نشست کمیسیون مشترک پاکستان-روسیه در بخش تجارت، اقتصاد، علم و همکاری‌های فنی، فردا در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار خواهد شد که ریاست هیئت پاکستانی را حماد اظهر وزیر امور اقتصادی دولت فدرال پاکستان بر عهده خواهد داشت و ایندری زلینوف وزیر بازرگانی روسیه نیز ریاست هیئت روس را عهده دار خواهد بود.

 

ارسال نظر

 
1