خبر فوری

 
تلاش رژیم صهیونیستی برای افزایش تنش بین هند و پاکستان
کد خبر :1851373610

21:24 1397/12/20


برچسب ها : پاکستان, جنگ هند و پاکستان, رژیم صهیونیست, هند,

روزنامه تریبیون پاکستان نوشت در پی تنش بوجود آمده بین هند و پاکستان در هفته های گذشته، رسانه های رژیم صهیونیستی به افزایش تنش و درگیری بین دو کشور دامن می زدند.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا، رسانه های رژیم صهیونیستی هفته گذشته با تحریک دهلی نو و اسلام آباد برای ادامه جنگ بین دو کشور همسایه تلاش کردند.
در بخشی از این مقاله آمده است رژیم صهیونیستی با تحریک کشورهای منطقه درصدد فروش تسلیحات به این کشورها است.
روزنامه هارتص پس از حمله جنگنده های هندی به مقر تروریست ها در خاک پاکستان، در مانوری رسانه‌ای دلیل موفقیت نیروی هوایی هند در این حمله را استفاده از تسلیحات نظامی این رژیم اعلام کرد.
بر اساس گزارش هارتص، نیروی هوایی هند در این حملات از موشک‌های هوشمند اسپایس 2000 اسرائیل استفاده کرده‌است.
به گفته کارشناسان دفاعی، ازآنجاکه هند یکی از بزرگترین خریداران تسلیحات نظامی از رژیم صهیونیستی است ،ادامه تنش بین هند و پاکستان به نفع این رژیم است.
براساس گزارش های منتشر شده، هند سالانه یک میلیارد دلار تسلیحات از رژیم صهیونیستی می خرد.
براساس گزارش روزنامه تریبیون ،از سال 2013 تا 2017 ،هند ،آذربایجان و ویتنام از خریداران اصلی سلاح از رژیم صهیونیستی بودند.
این رژیم همچنین با فروش تانک ،تسلیحات و کشتی های نظامی به دولت میانمار نقش مهمی در ادامه نسل کشی مسلمانان روهینگیایی داشته است.
شاه طهماسبی کارشناس نظامی پاکستان نیز گفت ،نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از حمله سال 2008 بمبئی،تلاش کرد که هند را علیه پاکستان تحریک کند.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها از دهلی نو خواسته بود از حمایت این رژیم برای مقابله با تهدیدهای کشور همسایه استفاده کند.
به دنبال حمله انتحاری 14 فوریه (25 بهمن) گروه تروریستی موسوم به «جیش محمد» به نیروهای هندی در پولوامای کشمیر و کشته شدن دستکم 41 تن از آنها به تنشی دنباله‌دار میان هند و پاکستان تبدیل شد.
جنگنده‌های هندی سه‌شنبه گذشته به مواضع گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان حمله کردند و گفته می‌شود، 200 تا 300 تن از آنها را کشتند.
در پی تشدید تنش بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو، «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان، خطاب به‌طرف هندی گفت:بیایید مسیر جدیدی برای مذاکره بازکنیم.

ارسال نظر

 
1