خبر فوری

 
تصمیم دولت بحرین برای تشکیل ناتوی عربی متشکل از مصر و 6 کشور حاشیه خلیج فارس
کد خبر :1329902819

11:36 1397/08/07


برچسب ها : امارات متحده عربی, بحرین, خالد بن احمد الخلیفه, عربستان سعودی, ناتوی عربی,

بحرین اعلام کرده است در آینده ای نه چندان دور،ائتلاف نظامی موسوم به ناتوی عربی را با حضور مصر و شش کشور دیگر تشکیل خواهد داد.


 

منامه:به گزارش راز نیوز به نقل از رسانه های عرب،بحرین اعلام کرده است در آینده ای نه چندان دور،ائتلاف نظامی موسوم به ناتوی عربی را با حضور مصر و شش کشور دیگر تشکیل خواهد داد.

بر اساس جزئیات گزارش منتشر شده،خالد بن احمد الخلیفه وزیر امور خارجه بحرین خبر داده است که شش کشور حاشیه خلیج فارس به منظور حفاظت از امنیت منطقه، تصمیم  به تشکیل ناتوی عربی گرفته اند که تا سال آینده نهایی خواهد شد.

کشورهای بحرین،کویت،عمان،عربستان سعودی،امارات متحده عربی و یمن از اعضای تشکیل دهنده ائتلاف نظامی ناتوی عربی خواهند بود.

وزیر امور خارجه بحرین همچنین از احتمال حضور مصر در این ائتلاف خبر داد و افزود:بدین ترتیب 7 کشور،یک ائتلاف نظامی را تشکیل خواهند داد.

تصمیم تشکیل ناتوی عربی بنابر پیشنهاد ارائه شده از سوی اتحادیه استراتژیک خاورمیانه موسوم به MESA اتخاذ شده است.

اختلافات میان قطر و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از موانع اصلی تشکیل ناتوی عربی است،همچنین جنگ خونین یمن نیز،روند تشکیل ناتوی عربی را با مشکل مواجه کرده است.

سال گذشته کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس،به تاسی از عربستان سعودی با اتهام زنی به قطر مبنی بر حمایت از تروریسم،روابط خود را با دوحه قطع کردند.

لازم بذکر است تشکیل اتحادیه استراتژیک خاورمیانه(MESA) با هدف کاهش نفوذ ایران در سطح منطقه،صورت پذیرفته است،این اتحادیه از حمایت کامل آمریکا برخوردار است و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جولای سال جاری این اتحادیه را ناتوی عربی نامیده بود.

ارسال نظر

 
1