خبر فوری

 
ترامپ بلندی های جولان در حاکمیت اسرائیل را به رسمیت شناخت
کد خبر :630933234

15:17 1398/01/06


برچسب ها : آمریکا, اسرائیل, بلندی های جولان, جولان, رژیم صهیونیستی,

ترامپ طی مراسمی در کاخ سفید و در کنار بنیامین نتانیاهو، فرمان رسمی حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را امضا کرد.


 

 

به گزارش راز نیوز، درپی سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، ترامپ طی مراسمی در کاخ سفید و در کنار بنیامین نتانیاهو، فرمان رسمی حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را امضا کرد. گفته می شود که این اقدام ترامپ از سیاست های دیرینه آمریکا در قبال اسرائیل است. دونالد ترامپ طی پیام تویتری هفته گذشته خود اعلام کرده بود که پس از 52 سال، درصدد به رسمیت شناختن بلندی های جولان تحت حاکمیت اسرائیل است.
 
 
 
این نخستین اقدام ترامپ در رابطه با نقض قوانین بین المللی نیست، قبل از این نیز وی در سال 2017 میلادی با انتقال سفارت خود به اورشلیم، آن را به عنوان پایتخت رسمی اسرائیل به رسمیت شناخته بود .
طبق گزارش منابع خبری، نتانیاهو از مدت ها قبل برای چنین اقدامی بر ترامپ فشار وارد می کرد. گفته می شود که این اقدام ترامپ نقش مستقیمی در انتخابات ماه آوریل میلادی اسرائیل دارد.
اسرائیل پس از جنگ شش روزه در سال 1967 میلادی، بلندی های جولان را به اشغال خود در آورده و در سال 1981 میلادی آن را به عنوان بخشی از اسرائیل اعلام کرد. اما این درحالی است که جامعه بین المللی این اقدام اسرائیل را تاکنون به رسمیت نشناخته است. حدود هزار و دویست کیلومتر مربع از مناطق جولان به نام بفر زون معروف است که نیروی صلح سازمان ملل متحد در آن مستقر است. بلندی های جولان به عنوان منبع مهم آب شناخته می شوند.

ارسال نظر

 
1