خبر فوری

 
 
تبادل آتش میان نیروهای ارتش پاکستان و شبه نظامیان جنبش طالبان در وزیرستان شمالی
کد خبر :817120169

13:35 1399/01/19


برچسب ها : TTP, ارتش پاکستان, باجور, جنبش طالبان پاکستان, درگیری, روابط عمومی ارتش پاکستان, وزیرستان شمالی,

افراد مسلح ناشناس یک کاروان ارتش پاکستان را در منطقه جیلئر از توابع بخش میرعلی واقع در وزیرستان شمالی هدف قرار دادند.


 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز|افراد مسلح ناشناس یک کاروان ارتش پاکستان را در منطقه جیلئر از توابع بخش میرعلی واقع در وزیرستان شمالی هدف قرار دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در جریان این حمله دو تن از نظامیان ارتش پاکستان جان باخته و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما طبق اعلام منابع آگاه احتمال می رود این حمله از سوی گروهک حزب الاحرار از شاخه های نظامی طالبان پاکستان صورت گرفته باشد.

از سوی دیگر محمد خراسانی سخنگوی جنبش طالبان پاکستان(TTP) با انتشار بیانیه ای از هدف قرار دادن نیروهای ارتش پاکستان به وسیله بمب کنار جاده ای در منطقه کمانگره از توابع بخش چارمنگ خبر داد.

وی افزود: نظامیان ارتش پاکستان در حال طی مسیر به نزدیک ترین مرکز ایست و بازرسی بودند توسط بمب کنار جاده ای هدف قرار دادند که در نتیجه این انفجار یک نظامی ارتش پاکستان به نام سراج کشته شد.

همچنین نیروهای ارتش پاکستان شب گذشته با افراد مسلح ناشناس در منطقه دیگان از توابع بخش میران شاه به مقابله پرداختند، در جریان این درگیری که تا چندین ساعت ادامه یافت 6 نظامی ارتش پاکستان جان باختند و بسیاری دیگر نیز زخمی شدند.

طبق گفته منابع محلی در جریان این درگیری چهار تن از جنگجویان گروهک مفتی صدیق نور از شاخه های طالبان پاکستان به هلاکت رسیدند.

لازم به ذکر است دو روز قبل نیز در جریان درگیری میان نیروهای ارتش پاکستان و شبه نظامیان طالبان پاکستان سه نظامی ارتش پاکستان جان باخته و 3 جنگجوی طالبان از جمله یک فرمانده ارشد طالبان کشته شدند.

اداره روابط عمومی ارتش پاکستان تاکنون هیچ بیانیه ای در این باره صادر نکرده است.

ارسال نظر

 
1