خبر فوری

 
تاکید سرکنسول ایران بر ترویج گردشگری مذهبی در پاکستان
کد خبر :579160162

16:22 1398/11/30


برچسب ها : پاکستان و ایران, سرکنسول ایران, کنفرانس گردشگری ایران-پاکستان,

احمد محمدی سر کنسول تهران در کراچی طی سخنرانی در کنفرانس فرصت های گردشگری میان ایران_پاکستان در شهر حیدر آباد، از فعالان در زمینه توریستی خواستار فراهم کردن تسهیلات در زمینه گردشگری مذهبی، توریسم پزشکی و تبادل دانشجویی شده و ضمن ارائه گزارشی از مقامات جذاب توریستی جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم استفاده از توانایی های دوجانبه به منظور تقویت همکاری های توریستی تاکید کرد .


حیدر آباد: به گزارش راز نیوز| احمد محمدی سر کنسول تهران در کراچی طی سخنرانی در کنفرانس فرصت های گردشگری میان ایران_پاکستان در شهر حیدر آباد، از فعالان در زمینه توریستی خواستار فراهم کردن تسهیلات در زمینه گردشگری مذهبی، توریسم پزشکی و تبادل دانشجویی شده و ضمن ارائه گزارشی از مقامات جذاب توریستی جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم استفاده از توانایی های دوجانبه به منظور تقویت همکاری های توریستی تاکید کرد و با محکوم کردن بیانات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص هدف قرار دادن اماکن توریستی ایران، گفت: یونسکو ، علاوه بر آنکه 22 عدد از اماکن ایران را در فهرست میراث جهانی درج کرده در صدد درج 65 عدد از دیگر مقامات نیز در این فهرست است، امیدواریم این اقدام طی روزهای آتی صورت خواهد گرفت. طبق آمار جدید، بیش از 8 میلیون توریست طی ده ماه گذشته، وارد ایران شده اند که از این تعداد حدود 600 هزار نفر به دلایل پزشکی و درمان سفر کرده اند. دولت ما در حال تلاش جدی برای ترویج و گسترش گردشگری است که صدور روادید الکترونیکی برای برادران پاکستانی از چند روز گذشته نمونه کوچک اما در عین حال مهمی از این تلاش ها است. من شخصا بسیار خوش بین هستم که این روند به افزایش تعداد گردشگران پاکستانی علاقه مند به سفر به ایران کمک خواهد کرد. علاوه بر گردشگری و صنایع دستی ، ثبت نام دانشجویان در دانشگاه های ایران ، یکی دیگر از همکاری و قابلیت های ایران و پاکستان شناخته می شود. دانشگاه های ایران به دلیل داشتن اساتید با تجربه و تسهیلات زیاد، جایگاه ویژه ای در نمودار جهانی کسب کرده اند و نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر، دانشگاه های بهتری محسوب می شوند. علاوه بر استاندارد های آموزشی، کم هزینه بودن زندگی در ایران و نزدیکی فرهنگی و مذهبی دو کشور، می تواند نشانگر این باشد که دانشجویان عزیز پاکستانی که در رشته های پزشکی، مهندسی و سایر رشته ها تحصیل میکنند، می توانند یک زندگی آرام را در ایران داشته باشند. امیدوارم با همکاری شما دوستان، می توانیم تلاش های بیشتری برای ارتقاء این بخش انجام دهیم.

سید طبیب حسین شهردار حیدر آباد با یاد آوری مناسبات دیرینه میان دو کشور، از گسترش روابط با شهرهای مختلف ایران من جمله نیشابور استقبال کرد .

ارسال نظر

 
1