خبر فوری

 
 
تاکید اتاق های بازرگانی تهران و کراچی بر افزایش تبادلات تجاری
کد خبر :946386713

13:32 1399/10/04


برچسب ها : اتاق بازرگانی و کشاورزی تهران, اتاق بازرگانی کراچی, احمد محمدی, پاکستان, رئیس اتاق بازرگانی تهران, رحیم حیات قریشی, سرکنسول ایران در کراچی, سفیر پاکستان در ایران, شمس الاسلام خان, مسعود خوانساری, نایب رئیس اتاق بازرگانی کراچی,

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی و کشاورزی تهران با اتاق بازرگانی کراچی بوسیله ویدیو کنفرانس در مورد تجارت بین پاکستان و ایران بحث و گفتگو کرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز | مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی و کشاورزی تهران با اتاق بازرگانی کراچی بوسیله ویدیو کنفرانس در مورد تجارت بین پاکستان و ایران بحث و گفتگو کرد.

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی و کشاورزی تهران گفت: میزان تبادلات تجاری پاکستان و ایران به نسبت ظرفیت های بالقوه موجود در این بخش، رضایت بخش نیست. اگرچه تبادلات تجاری هیئت های تجاری ایران به دلیل وضعیت فوق العاده ناشی از همه گیری کرونا دچار مشکل شده اما پس از پایان این وضعیت فوق العاده مبادلات تجاری بین دو کشور از سر گرفته می شود.

اگرچه هر دو کشور همسایه و برادر هدفشان رشد تبادلات تجاری بین یکدیگر است اما هر دو طرف نیاز به رفع موانع تعرفه ای بیش از حد و از بین بردن کمبود کانال های بانکی و بهبود آن ها دارند.

رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در ایران گفت: اتاق بازرگانی کراچی و اتاق بازرگانی تهران برای افزایش حجم تبادلات تجاری می توانند گام های موثری بردارند که قدم های برداشته شده در این مسیر کمتر از حد لازم است.

احمد محمدی سرکنسول ایران در کراچی نیز افزود: برای بهبود تجارت و سرمایه گذاری باید هماهنگی و همکاری بین جامعه تجاری هر دو کشور افزایش یابد.

همچنین شمس الاسلام خان نایب رئیس اتاق بازرگانی کراچی بیان کرد: پاکستان و ایران باید امکان ایجاد منطقه مشترک تجاری و پارک صنعتی بدون عوارض در مرز بین دو کشور را بررسی کنند.

ارسال نظر

 
1