خبر فوری

 
بمب خشم گروه های تکفیری نسبت به تحصن شیعیان در کراچی منفجر شد+ویدیو
کد خبر :1102333320

14:56 1399/10/19


برچسب ها : افراد تکفیری, تحصن, تحصن کراچی, حمله, درگیری, سپاه صحابه, شیعه, شیعیان پاکستان, شیعیان هزاره, کراچی,

تحصن شیعیان معترض در خیابان درگ کراچی، پس از حمله عناصر تکفیری سپاه صحابه منهل شد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| براساس جزئیات میدانی به دست رسیده از تحصن شیعیان کراچی در منطقه خیابان درگ، تعدادی از عناصر خشمگین تکفیری سپاه صحابه ساعت 8:50 دقیقه صبح امروز با حمله به تحصن کنندگان شیعه در خیابان نامبرده، علاوه بر آتش زدن 5 موتورسیکلت، با حمله به معترضان شیعه با پرتاب سنگ و ناامن کردن منطقه برای شیعیان، معترضان را از محل متواری کردند.

عناصر تکفیری گروه تروریستی سپاه صحابه، ضمن سر دادن شعار های "الله اکبر" به معترضان شیعه حمله کردند.

 

این درحالی است که رسانه های پاکستان این گزارش را واکنش منطقی از سوی شهروندان پاکستانی در واکنش به مسدود شدن نقاط مختلف کراچی و مشکلات پیش آمده از این تحصن ها اعلام کرده و در گزارش های خود سعی کرده اند تا شیعیان را مسئول این حمله جلوه دهند. براساس گزارش رسانه های پاکستان، راکبان موتورسیکلت سوار درحال خروج از کوچه ها که به دلیل تحصن جامعه شیعه در 28 نقطه از شهر کراچی با مشکلات ترافیکی مواجه شده اند، باعث ایجاد کدورت و درگیری لفظی آنها با تظاهرات کنندگان شد. در جریان این درگیری های لفظی صبح امروز تعدادی از افراد خشمگین در خیابان فیصل نزدیک خیابان درگ 5 موتورسیکلت را به آتش کشیدند. پس از این حادثه بی نظمی که پس از دگیری لفظی منجر به زد و خورد شد، شهروندان موتورسیکلت های خود را رها کرده و از محل فرار کردند که درجریان آن افراد ناشناس موتورسیکلت ها را آتش زدند.

همچنین افراد وابسته به گروه های تکفیری نیز این گزارش را با عناوین "درگیری معترضان شیعه با شهروندان"، "پرتاب سنگ معترضان به سمت شهروندان خشمگین" و "به آتش کشیدن موتورسیکلت ها توسط معترضان" منتشر کردند.

گفتنی است پس از آغاز تحصن مسالمت آمیز شیعیان هزاره کراچی به دلیل شهادت 13 تن از معدنچیان این جامعه در معدن ذغال سنگ منطقه مچ از بولان ایالت بلوچستان به طرز فیجعی توسط گروه تروریستی بین المللی داعش، شیعیان سراسر پاکستان نیز به دلیل حملات گاه و بیگاه گروه های تروریستی به این جامعه و ربوده شدن افراد بیگناه شیعه توسط سازمان های امنیتی، ضمن اعلام تحصن سراسری در اکثر نقاط پاکستان، دست به اعتراضات مسالمت آمیز زدند، که بیشترین تعداد نقاط تحصن شیعیان مربوط به کلانشهر کراچی و با برگزاری این اعتراضات در 29 نقطه از این شهر است.

 

 

ارسال نظر

 
1