خبر فوری

 
 
بازداشت و استرداد 26 مهاجر غیر قانونی پاکستانی توسط مرزبانان ایرانی
کد خبر :247155955

13:40 1399/11/16


برچسب ها : پاکستان و ایران, سیستان و بلوچستان, مرز تفتان, مرز میرجاوه, مرزبانان ایرانی, مهاجر پاکستانی, نیروهای لیویز,

مقامات مرزبانی ایران از بازداشت و استرداد 26 مهاجر غیرقانونی پاکستانی که از طریق مبادی غیر رسمی وارد خاک ایران شده بودند خبر دادند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| مقامات مرزبانی ایران از بازداشت و استرداد 26 مهاجر غیرقانونی پاکستانی که از طریق مبادی غیر رسمی وارد خاک ایران شده بودند خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، 26 تن از شهروندان پاکستانی که به صورت غیرقانونی نسبت به ورود به خاک ایران مبادرت ورزیده بودند توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و به نیروهای مرزبانی پاکستان موسوم به نیروهای لیویز تحویل داده شدند.

گفتنی است شهروندان پاکستانی با هدف کسب درآمد بهتر در ترکیه و کشورهای اروپایی سعی دارند از طریق خاک ایران به این کشورها مهاجرت نمایند که تنها تعداد بسیار اندکی از این افراد موفق به ورود به این کشورهای صنعتی می شوند و بسیاری از آنان یا توسط نیروهای انتظامی ایران شناسایی و بازداشت می شوند و یا در مسیر مهاجرت به ترکیه به دلیل دشواری های موجود اعم از گرسنگی و یا پیاده روی بسیار زیاد جان خود را از دست می دهند.

طبق گفته منابع آگاه، قاچاقچیان از طریق نقاط مرزی واقع در مناطق چاغی، واشوک، خاران، پنجگور و دیگر مناطق وابسته مهاجران را به آن سوی مرزها منتقل می کنند و این روند علی رغم عملیات نیروهای مسلح پاکستان و بازداشت چندین نفر از قاچاقچیان همچنان در حال افزایش است.

 

ارسال نظر

 
1