خبر فوری

 
 
ایران قربانی روابط پاکستان و عربستان سعودی
کد خبر :1901637751

17:53 1397/11/25


برچسب ها : انتحاری, ایران, پاکستان, تروریست, تروریسم, حمله,

روز گذشته در یک حمله انتحاری به اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان، 41 تن از نیروهای زمینی سپاه به شهادت رسیدند.


 

به گزارش راز نیوز، روز گذشته در یک حمله انتحاری به اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان، 41 تن از نیروهای زمینی سپاه به شهادت رسیدند.
پس از به وقوع پیوستن حمله تروریستی، مسئولیت این حمله را گروه تروریستی جیش الظلم بر عهده گرفت.

درپی این حمله برخی از مقامات پاکستان همچون سخنگوی وزارت خارجه نیز حمله را محکوم کرده و با ملت ایران و خانواده شهدا ابراز همدردی کردند.

گفتنی است گروه تروریستی جیش الظلم که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است از سال 2012 میلادی مصادف با 90 و 91 شمسی شروع به فعالیت کرد. این گروه تکفیری با عقیده مبارزه علیه تبعیض رهبران شیعه با اهل سنت دست به اسلحه برده و تاکنون تعدادی عملیات تروریستی در داخل کشور ایران انجام داده است.

گفتنی است این گروه که به بهانه مبارزه با تبعیض رهبران شیعه علیه اهل سنت در حال مبارزه است، تاکنون چندین مرتبه عملیات های تروریستی در مناطق سنی نشین سیستان و بلوچستان انجام داده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه ای طی اشاره به عملیات انتحاری ابراز داشت که روز گذشته که نیروهای زمینی سپاه در حال بازگشت از منطقه مرزی ایران _ پاکستان بودند، مورد هدف انتحاری خودروی مملو از مواد منفجره قرار گرفتند. مقامات سپاه ابراز داشتند که این حمله تروریستی توسط مزدوران برخی از سازمان های اطلاعاتی انجام شده است.

یکی از خبرگزاری ها طی تعریفی از تروریسم نوشت : تروریست به گروهی از اهل سنت گفته می شود که آنها ما بقی مسلمانان را خارج از دایره اسلام می دانند. جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بیانیه ای این حمله تروریستی را به کنفرانس ورشو آمریکا در هلند نسبت داده است.

ناگفته نماند که این گروه تروریستی چندی پیش حمله تروریستی انجام داده بود. قبل از این حمله نیز این گروه 10 تن از نیروهای مرزی ایران را ربوده بود. گفته می شود که حمله روز گذشته پس از حمله ماه سپتامبر، بزرگترین حمله تروریستی بوده است.

تحلیل :
لازم به ذکر است که حملات اخیر انجام شده در ایران به دستور سازمان اطلاعاتی پاکستان توسط گروه های تکفیری تروریستی به منظور خرسندی عربستان سعودی از پاکستان انجام شده اند. شایان ذکر است که پس از روی کار آمدن عمران خان به عنوان نخست وزیر پاکستان، تاکنون چندین حملات تروریستی در ایران انجام شده اند.

ارسال نظر

 
1