خبر فوری

 
 
ایران حمله تروریستی شهر کویته پاکستان را محکوم کرد
کد خبر :1298773111

17:44 1398/01/24


برچسب ها : ایران, بهرام قاسمی, پاکستان, سفارت ایران, وزیر امور خارجه ایران,

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت شدید حمله تروریستی به بازاری در شهر کویته که منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن شد، این حادثه را به دولت و ملت پاکستان به ویژه خانواده قربانیان آن تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا، اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی افزود: امنیت و ثبات همسایگان به ویژه پاکستان برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و امیدواریم دولت و ملت پاکستان بتوانند با حفظ وحدت و هوشیاری، توطئه مخالفان و دشمنان منطقه را خنثی کنند.
به گزارش ایرنا، پلیس پاکستان روز جمعه اعلام کرد انفجار بمب در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور، تاکنون 16 کشته و 30 زخمی برجای گذاشته است.
این انفجار صبح روز جمعه در میدان تره بار در حوالی شهرک «هزار گنجی» به وقوع پیوست.
ایالت بلوچستان پاکستان سالهاست که از خشونت و تروریسم رنج می برد، طی ماه های اخیر، این استان با تعدادی از چالش های امنیتی مواجه بوده است و پرسنل امنیتی در این ایالت اغلب در انفجارهای جاده ای و حملات انتحاری هدف قرار گرفته اند.
 

از طرفی هم سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با صدور بیانیه ای، انفجار تروریستی روز جمعه در شهر 'کویته' مرکز ایالت بلوچستان پاکستان را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از افراد بی گناه شد، را محکوم کرد.

 

 

ارسال نظر

 
1