خبر فوری

 
ایجاد درگیری مذهبی توسط دست های پنهان تروریسم در پاراچنار
کد خبر :1002062517

16:42 1402/02/14


برچسب ها : پاراچنار, ترور, ترور شیعه, ترور کننده, تفرقه افکنی, تفرقه گرایی, تیراندازی, شهادت, شیعه, شیعیان پاکستان,

به گفته منابع خبری پاکستان، کشته شدن 8 تن از افراد اهل سنت و شیعه طی حملات مسلحانه عناصر ناشناس در پاراچنار منجر به ایجاد شعله های فرقه گرایی در منطقه می شود.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| ظهر امروز پنجشنبه ابتدا گزارشی از حمله مسلحانه به یکی از افراد اهل سنت قوم منگل در شهرستان پاراچنار منطقه اپر کرم روستای نورکی در فضای مجازی گزارش شد که این حمله مسلحانه منجر به کشته شدن یک فرد به نام محمد شریف فرزند سرور خان شد.

در این حمله، عناصر مسلح ناشناس یک فرد را درحالیکه در خودروی خود درحال طی کردن مسیر بود در منطقه فوق الذکر هدف قرار داده و به قتل رساندند.

اما دقایقی بعد، شاهد منتشر شدن گزارش هایی در فضای مجازی در خصوص شهادت 7 استاد شیعه طی تیراندازی افراد ناشناس در مدرسه دولتی منطقه تری منگل بوده ایم. این اساتید با نام های میر حسین، جواد حسین، نوید حسین، جواد علی، محمد حسین و علی حسین مامور برگزاری امتحانات سراسری بوده اند.

بسیاری از کاربران توییتر و منابع خبری مدعی هستند که حمله دوم در پاسخ به حمله نخست صورت گرفته و برخی قدرت ها سعی دارند فضای صلح شهرستان پاراچنار را برهم زده و اوضاع را همچون سال 2007 میلادی ناامن سازند.

ناگفته نماند که برخی گروه های تروریستی نیز در گذشته برای منافع خود و برهم زدن صلح منطقه ای، از نیروهای خود در این زمینه استفاده کرده اند.

براساس گزارش خبرگزاری جیو نیوز، هشت فرد به قتل رسیده طی دو حمله مسلحانه فوق، از اساتید مدرسه تری منگل بودند. از طرفی پلیس اظهار داشت که در حمله دوم یک  نیروی پلیس هم زخمی شده است.

ارسال نظر

 
1