خبر فوری

 
انتخاب طاهر محمود اشرفی به عنوان گزینه ای مهم برای پایان دادن به روابط متشنج پاکستان-عربستان سعودی
کد خبر :1917826291

19:34 1399/07/09


برچسب ها : ارتش پاکستان, اسرائیل, دوستی, دولت فدرال, رئیس شورای علمای پاکستان, رژیم صهیونیستی, سی پیک, طاهر محمود اشرفی, عربستان سعودی, عمران خان, هیئت حاکمه پاکستان, هیئت حاکمه نظامی پاکستان,

منابع موثق پاکستان ابراز داشتند که حافظ طاهر محمود اشرفی رهبر پی یو سی و رئیس شورای علمای متحد موظف به بهبود روابط متشنج پاکستان و عربستان سعودی شده است .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منابع موثق پاکستان ابراز داشتند که حافظ طاهر محمود اشرفی رهبر پی یو سی و رئیس شورای علمای متحد موظف به بهبود روابط متشنج پاکستان و عربستان سعودی شده است و این شخصیتی است که نزدیک به عربستان سعودی شمرده می شود.

براساس اظهارات منابع موثق، پاکستان از جانب قدرت های بین المللی بویژه کشور عربستان سعودی تحت فشار برای به رسمیت شناختن اسرائیل قرار گرفته است و در غیر این صورت باید منتظر بحران های شدید باشد که ترویج مجدد تفرقه گرایی در پاکستان نیز یکی از این بحران ها پس از ممانعت اسلام آباد از به رسمیت شناختن اسرائیل است. همچنین توهین به شخصیت های مقدس نیز یکی از حلقه های همین زنجیره است. منابع موثق پاکستان در ادامه گزارش خود با اشاره به این موضوع که هم اکنون پس از بحران مذهبی، بحران سیاسی نیز در پاکستان بوجود آمده است، خاطر نشان کردند که این بحران ها مشکلات جدی برای دولت اسلام آباد بوجود آورده اند. هیئت عربستان سعودی به همین منظور با نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ (ن) و نخست وزیر اسبق پاکستان در لندن دیداری داشته است، که در این دیدار ها تمامی امور برنامه ریزی شده اند. ارتش و دولت فدرال در این رابطه متحد هستند و خود ارتش پاکستان تعهد خود برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را اظهار کرده است.

منابع گفتند: به پاکستان پیشنهاد شده است تا با خاتمه ی پروژه عظیم سی پیک، اسرائیل را به رسمیت بشناسد که در عوض "پاکستانی امن و صلح آمیز" به آن اعطا خواهد شد. همچنین به پاکستان گفته شده است درصورتیکه اسرائیل را به رسمیت نشناسد، خود را آماده نا امنی سازد. نهاد های ارشد ارتش پاکستان در این راستا طی دیدار هایی، تصمیم گرفته اند تا از طریق گفتمان مسائل حل شوند. ارتش پاکستان تصمیم گرفته است که نه اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت و نه به سی پیک پایان می دهد.

منابع بسیار موثق پاکستان در ادامه گزارش خود خاطر نشان کردند که مقامات چینی در آغاز پروژه سی پیک، پاکستان را از نگرانی های کنونی آگاه کرده بودند که پاکستان از جانب ارتش تضمین داده بود و سپس چین رضایت خود برای آغاز سی پیک را ابراز کرد. گفتنی است طاهر محمود اشرفی به عنوان گزینه مهم برای دیپلماسی پشت پرده منتخب شده است تا عربستان سعودی را متقاعد کند که سی پیک یک حلقه نجات برای پاکستان است و کل اقتصاد پاکستان وابسته به این پروژه است. طاهر محمود اشرفی با خاتمه بخشیدن به اوضاع متشنج پاکستان و عربستان سعودی، در نزدیک کردن مجدد دو کشور به یکدیگر نقش آفرینی خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1