خبر فوری

 
 
افزایش تروریسم در مناطق مرزی پاکستان با روی کار آمدن طالبان در افغانستان
کد خبر :679758410

14:00 1400/10/08


برچسب ها : TTP, ایالت بلوچستان, ایالت خیبر پختون خوا, بلوچستان, پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, حملات تروریستی, حمله تروریستی, گروه های آزادی خواه بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, نیروهای مسلح بلوچ,

منابع خبری پاکستان طی گزارشی از افزایش آمار تروریسم و عملیات های تروریستی در مناطق مرزی مشترک پاکستان با افغانستان در ایالت های بلوچستان و خیبر پختون خوا پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان خبر می دهند...


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| منابع خبری پاکستان طی گزارشی از افزایش آمار تروریسم و عملیات های تروریستی در مناطق مرزی مشترک پاکستان با افغانستان در ایالت های بلوچستان و خیبر پختون خوا پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان خبر داده و نوشتند: حملات تروریستی در مناطق مرزی پاکستان نزدیک به افغانستان در سال جاری میلادی افزایش یافته است و مقامات و کارشناسان، روی کار آمدن طالبان در افغانستان را عامل این رویداد می دانند.

در این گزارش به نقل از وزارت امور داخلی ایالت بلوچستان آمده است که عملیات های تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان در سال 2021 میلادی نسبت به سال گذشته میلادی، 90% درصد افزایش داشته است. براساس آمار منتشر شده، از آغاز سال 2021 میلادی تاکنون 137 حوادث تروریستی رخ داده اند که منجر به کشته شدن بیش از 130 نفر از جمله نیروهای امنیتی شده است.

عامر رانا کارشناس امور امنیتی پاکستان گفته است که آمار حملات کوچک طی ماه های اخیر میلادی افزایش یافته است که افراط گرایان مذهبی و گروه های تجزیه طلب مسلح بلوچ پشت این حملات قرار دارند و درباره آنها گفته می شود که پناهگاه های امنی در خاک افغانستان دارند.

گفتنی است پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، تحریک طالبان پاکستان TTP تعداد قابل توجهی عملیات های تروریستی در خاک پاکستان انجام داده است و پس از پایان مدت آتش بس یکماهه، این گروه تروریستی روزانه مسئولیت دو الی سه عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی را برعهده می گیرد.

از طرفی گروه های مسلح تجزیه طلب فعال در بلوچستان پاکستان معمولا پروژه سی پیک در این ایالت را دلیل اقدامات خود معرفی کرده و می گویند که ارتش پاکستان با بی اعتنایی تمام نسبت به مردم بلوچ، مواد معدنی و دیگر منابع این ایالت را غارت می کند. گفتنی است چین می خواهد از طریق این پروژه استان سین کیانگ خود را از طریق ایالت بلوچستان پاکستان از مسیر دریای عرب متصل کند. به همین منظور درحال ساخت یک شبکه جاده ای و زیرساخت های دیگر در خاک پاکستان به ویژه بلوچستان است.

ارسال نظر

 
1