خبر فوری

 
افتتاح خط انتقال برق و بازارچه مرزی با حضور نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور ایران در پشین
کد خبر :460043529

13:18 1402/02/28


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, انرژی برق, بازارچه مرزی, برق, پاکستان و ایران, رئیس جمهور ایران, روابط دوجانبه, شهباز شریف, گذرگاه مرزی پشین-مند, محمد شهباز شریف, مرز مشترک, نخست وزیر پاکستان,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به همراه سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران با حضور در مرز مشترک دو کشور بازارچه مرزی مند-پشین و خط انتقال برق پولان-گبد را در منطقه مند-پشین افتتاح کردند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به همراه سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران با حضور در مرز مشترک دو کشور بازارچه مرزی مند-پشین و خط انتقال برق پولان-گبد را در منطقه مند-پشین افتتاح کردند.

شایان ذکر است در این مراسم افتتاح علاوه بر مقامات ایران، مقامات عالی رتبه پاکستان از جمله بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه، خرم دستگیر وزیر انرژی، مریم اورنگزیب وزیر اطلاع رسانی پاکستان نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است بازارچه مرزی مشترک مند-پشین یکی از 6 بازارچه های مرزی مشترک می باشد که ضمن افزایش حجم تجارت مرزی و گسترش توسعه اقتصادی، زمینه های شغلی را برای مردم محلی دوطرف فراهم خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در خصوص انتقال خط برق از ایران به بندر گوادر پاکستان تصریح داشت که خط انتقال برق اضافی 100 مگاواتی از ایران، نقش مهمی در تامین نیاز های انرژی منطقه از جمله خانه ها و مشاغل خواهد داشت.

همچنین در این بیانیه آمده است که این دو پروژه تجلی عزم راسخ پاکستان و ایران در جهت بهبود و رفاه مردم سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان می باشد، این اقدام، گامی مهم در پیشرفت مناسبات میان دو کشور است.

گفتنی است پاکستان و ایران مرز مشترک زمینی به طول 959 کیلومتر دارند که از کوه ملک صالح شروع و تا ساحل گوادر خلیج عمان ادامه دارد، درحال حاضر حجم تجارت میان دو کشور حدود 2 میلیارد دلار می باشد.

ارسال نظر

 
1