خبر فوری

 
اظهارات عمران خان در خصوص برگزاری رفراندم در کشمیر
کد خبر :665668223

14:34 1400/05/02


برچسب ها : پاکستان و کشمیر, رفراندم, شورای امنیت سازمان ملل متحد, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در منطقه ترار کهل در آزاد کشمیر گفت: ان شاالله فداکاری های مردم کشمیر تضییع نخواهد شد، مردم کشمیر خود تصمیم خواهند گرفت که نمی خواهند با هند باشند بلکه میخواهند طرف پاکستان باشند، دولت من رفراندم برگزار خواهد کرد، که می خواهید آزاد باشید یا با پاکستان باشید


کشمیر: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در منطقه ترار کهل در آزاد کشمیر گفت: ان شاالله فداکاری های مردم کشمیر تضییع نخواهد شد، مردم کشمیر خود تصمیم خواهند گرفت که نمی خواهند با هند باشند بلکه میخواهند طرف پاکستان باشند، دولت من رفراندم برگزار خواهد کرد، که می خواهید آزاد باشید یا با پاکستان باشید.

وی افزود: میخواهم درباره سخنان مخالفان دو چیز بگویم، میگویند من میخواهم آزاد کشمیر را تبدیل به ایالت کنم، هنوز مشخص نیست ریشه این حرف کجاست، در سال 1948 دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل وجود داشت که طبق آن به مردم کشمیر حق انتخاب درباره آینده خود داده شده بود، طبق این قرارداد مردم کشمیر باید تصمیم میگرفتند طرف هند باشند یا پاکستان، انشاءلله فداکاری مردم کشمیر ضایع نخواهد شد.

وی اضافه کرد: مردم کشمیر بارها در برابر حکومت دوگرا ایستادگی کردند، ملتی که تا این اندازه برای استقلال جنگیده است باید به حق خود برسد، یک روز مردم کشمیر، خود برای آیندشان تصمیم خواهند گرفت.

نخست وزیر به مردم کشمیر وعده داد در اولین فرصت تلاش خواهد کرد تا فقر در کشمیر را ریشه کن کند، وی گفت: ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا مردم کشمیر را از فقر نجات بدهیم.

وی تصریح کرد: برنامه ای تحت عنوان احساس برای کاهش فقر در کشمیر در نظر گرفته شده است، که بزرگترین برنامه در طول قرن است، تحت این برنامه تا ماه دسامبر به 40 درصد از مردم کشمیر یارانه برای غذا و نوشیدنی خواهیم داد، ما در حال توسعه نرم افزار هستیم که یک فرد عادی میتواند با داشتن کارت به خوراکی های ارزان قیمت دسترسی داشته باشد، تحت عنوان پاکستان موفق به 40 درصد از مردم طبقه پایین کارت سلامت، شغل فنی و به هر یک فرد از اعضای خانواده وام بدون بهره خواهیم داد.

شهباز شریف رهبر حزب مسلم لیگ پاکستان در واکنش به اظهارات نخست وزیر پاکستان در مورد برگزاری همه پرسی در کشمیر آن را نپذیرفت.

وی گفت: عمران خان با صحبت درباره برگزاری رفراندم در آزاد کشمیر از موضع تاریخی و قانون اساسی پاکستان منحرف می شود، ملت پاکستان هر موضعی غیر از موضع تاریخی پاکستان درباره اختلافات جامو و کشمیر و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را رد میکنند.

وی افرود: با این بیانیه نگرانی های که در تاریخ 5 اگوست 2019 با اقدامات هند بیش آمده بود ثابت گردید، اختلاف جامو و کشمیر با حق همه پرسی آزاد و شفاف تحت نظارت سازمان ملل حل خواهد شد، این موضع مردم پاکستان و کشمیر است.

وی اضافه کرد: تحمیل هر راه حلی بدون مشورت با مردم کشمیر به معنای کمک به هند و خیانت به کشمیر است.

ارسال نظر

 
1