خبر فوری

 
اظهارات جنجالی مولانا فضل الرحمان در خصوص حمایت برخی از عناصر ارتش پاکستان از اظهار نظر در خصوص آغاز روابط دیپلماتیک با اسرائیل
کد خبر :213469506

15:56 1399/11/20


برچسب ها : (حزب جمعیت علمای اسلام (ف, ارتش پاکستان, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و رژیم صهیونیستی, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, فضل الرحمان, هیئت حاکمه نظامی پاکستان,

دبیرکل حزب جمعیت علمای اسلام(ف) پاکستان در جدیدترین اظهارات خود برخی از عناصر ارتش پاکستان را به زمینه سازی برای آغاز روابط دیپلماتیک با اسرائیل متهم نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دبیرکل حزب جمعیت علمای اسلام(ف) پاکستان در جدیدترین اظهارات خود برخی از عناصر ارتش پاکستان را به زمینه سازی برای آغاز روابط دیپلماتیک با اسرائیل متهم نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مولانا فضل الرحمان رهبر ارشد حزب جمعیت علمای اسلام(ف) و رئیس ائتلاف احزاب اپوزیسیون موسوم به جنبش دموکراتیک پاکستان در اظهارات اخیر خود به انتقاد از سیاست های هیئت حاکمه پاکستان پرداخت و اظهار داشت: رسانه های پاکستان مجوز پوشش رسانه ای تجمعات جمعیت علمای اسلام که در آن رهبران مقاومت حماس و امام جمعه مسجد الاقصی حضور می یابند و من در آن به حمایت از فلسطین می پردازم را ندارند.

وی افزود: اما هرگونه اظهار نظر برخی از رهبران اخراج شده حزب جمعیت علمای اسلام در خصوص آغاز روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی توسط رسانه ها پوشش داده می شود و تمامی هماهنگی های مربوط به آن توسط یک سرتیپ ارتش پاکستان صورت می گیرد.

مولانا فضل الرحمان با انتقاد از این نوع سیاست ارتش و هیئت حاکمه پاکستان خاطرنشان کرد: ما به کدام سو در حال حرکت هستیم؟! چه کسانی در دامان اینها(ارتش و نظام پاکستان) در حال پرورش هستند؟!

لازم به ذکر است به دنبال آغاز روابط دیپلماتیک چندین کشور عربی حاشیه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی، بحرین و عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی، هیئت حاکمه نظامی پاکستان نیز برای به رسمیت شناختن این رژیم غاصب تحت فشار اربابان خود قرار گرفت و مقامات این کشورهای عربی با استفاده از اهرم های مختلف فشار سعی نمودند اسلام آباد را به سوی آغاز روابط دیپلماتیک با اسرائیل بکشانند.

بدین منظور برخی از مقامات احزاب مختلف سیاسی و چند تن از چهره های نام آور عرصه رسانه و خبرگزاری پاکستان در اظهارات جنجالی خود به لزوم و اهمیت برقراری روابط دیپلماتیک با تل آویو پرداخته و سعی نمودند این موضوع را به صورت آرام و بی سر و صدا برای مردم و افکار عمومی این کشور عادی سازی نمایند.

در این راستا چندی پیش مولانا محمد خان شیرانی عضو حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل در اظهارات جنجالی خود گفته بود اسرائیل یک مولفه و موضوع بین المللی است که باید به آن پرداخته شود و به اعتقاد وی روابط با اسرائیل باید به صورت رسمی و در سطح دیپلماتیک آغاز گردد.

این اظهارات وی انتقادات شدید احزاب مختلف سیاسی و افکار عمومی را در پی داشت و هیئت رئیسه حزب جمعیت علمای اسلام نیز در واکنش به این اظهارات جنجال برانگیز مولانا محمد خان شیرانی عضویت وی در این حزب را به دلیل آنچه که به عنوان نقض اساسنامه حزب معرفی شد لغو نمود.

 

ارسال نظر

 
1