خبر فوری

 
اسلام آباد از طرح آمریکا برای ترور سرلشکر قاسم سلیمانی با خبر بود
کد خبر :429539732

20:13 1398/10/18


برچسب ها : آمریکا, ایران, پاکستان, پاکستان و آمریکا, پاکستان و ایران, سردار حاج قاسم سلیمانی,

غلام مصطفی تحلیلگر دفاعی پاکستان مدعی شده است که اسلام آباد از طرح آمریکا برای ترور سرلشکر قاسم سلیمانی با خبر بود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، غلام مصطفی تحلیلگر دفاعی پاکستان مدعی شده است که اسلام آباد از طرح آمریکا برای ترور سرلشکر قاسم سلیمانی با خبر بود. وی در مصاحبه با یک کانال تلویزیونی مدعی شد قبل از ترور سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس،آمریکا پاکستان را از مقاصد خود در مورد عملیات ترور آگاه کرده بود.

وی در ادامه گفت: من می دانم زمانی که ولیعهد امارات متحده عربی در تاریخ 12 دی 1398، یک سفر رسمی یک روزه به پاکستان داشت. این دیدار یک ملاقات عادی نبود، زیرا ولیعهد ناگهان آمد و رفت. شیخ محمد بن زاید النهیان در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی در این دیدار کوتاه گفتگو کرد.

یک روز پس از این دیدار سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در فرودگاه بغداد توسط پهپاد آمریکایی ترور شد. هنگامی که کشورهای منطقه به ویژه سوریه و عراق تحت تاثیر ایران قرار گرفتند، به همین علت سردار قاسم سلیمانی که مسئولیت عملیات های خارج از کشور را بر دوش داشت از اهمیت خاصی برخودار بود.

تنش ها در خاورمیانه به اوج خود رسیده است و ایران هم وعده انتقام سخت را داده است. همچنین روز شنبه شبه نظامیان تحت حمایت ایران، سفارت خانه آمریکا و پایگاه های هوایی آمریکا را در شهر بغداد توسط موشک مود حمله قرار دادند.

 

غلام مصطفی ژنرال بازنشسته و بانفوذ ارتش پاکستان در گفتگوی تلفنی با آقای ظفر نقوی گوینده شبکه خبری ZN، در گفتگوی تحلیلی از حوادث رخ داده در منطقه من جمله شهادت سردار اسلام قاسم سلیمانی، گفت: قبل از این نیز فرصتی برای ترور ژنرال سلیمانی در سوریه پیش آمده بود و ترامپ از اسرائیل خواستار هدف قرار دادن وی شده بود، اما اسرائیل به دلیل وقایع پس از این اقدام از انجام این عملیات سرباز زد. اسرائیل می‌دانست که امروز یا فردا باید سلیمانی را هدف قرار دهد، بنابراین از ترامپ استفاده کرد. حزب حامی ترامپ پس از این اقدام از وی بسیاری قدردانی و تشکر کرده و خرسند است.
ژنرال در پاسخ به سوال ظفر نقوی که قطعا شما نیز سخنان روسای دولتی و سپاه قدس در خصوص "انتقام سخت"، "ورود نیروهای آمریکا به صورت عمودی و بازگشت آنها به صورت افقی" و درخواست از ملت برای صبر پیشه کردن تا انجام عملیات انتقامی را دیده اید، نظر شما در رابطه با اهداف احتمالی که ایران هدف قرار می‌دهد چیست؟ گفت: ما درک درستی از رهبران ایرانی نداریم، آنها افراد بسیار باهوش و دقیقی هستند و هیچگاه حمله ناگهانی و بی‌حساب انجام نخواهند داد. واکنش ایران حتمی و با برنامه است. واکنش آنها به نحوی خواهد بود که شُک قابل توجهی به متحدان آمریکا در منطقه و همدستان آنها وارد خواهد آمد. آمریکا نیز علم به واکنش حتمی و سهمگین ایران دارد و برای همین درپی خالی کردن برخی پایگاه ها و درخواست کمک از کشورهای منطقه از جمله هند است. آنها می‌دانند که این بازی منافع شان در منطقه را هدف قرار می‌دهد، اما آنها از کشته شدن نیروهای خود ابای چندانی ندارند. ایران نحوه بازی کردن را می‌داند، سخنان شخصیت هایی چون جواد ظریف و اسماعیل قاآنی مهم هستند، سردار اسماعیل یک شخصیت فعال در عرصه سوریه علیه جبهه النصره و داعش بوده و وی تحت قاسم سلیمانی کار کرده است. اقدامات او علیه گروه های نامبرده موفقیت آمیز بودند.
ژنرال در پاسخ به سوال که باتوجه به حضور نیروهای ایالات متحده آمریکا در کشورهای مختلف منطقه، کدام هدف برای ایران مهمتر خواهد بود، اظهار داشت: ایران منافع و همدستان آمریکا در منطقه را نه تنها در یک هدف، بلکه در اهداف متفاوت نشانه خواهد گرفت. امیدوارم که مسئله جدی پیش نیاید، چون شاهد سفر کوتاه مدت و سریع مقام ارشد امارات متحده عربی به پاکستان و قبل از آن سفر ژنرال باجوا به امارات بوده اید. چنین عملیات هایی ناگهانی نیستند و قطعا این اقدام نیز تحت برنامه از پیش تعیین شده و با هماهنگی های مختلف با کشورهای متعدد منطقه صورت گرفته است.
وی افزود، خبرهای بدست رسیده حاکی از آن هستند که آمریکا پیشنهاد لغو تمامی تحریم ها درصورت دستبرداری از انتقام را داده است، اما قاعدتا ایران قبول نخواهد کرد، زیرا احتمال اعمال تحریم های جدید وجود دارد.
ظفر نقوی با مطرح کردن سوالی از ژنرال بازنشسته پرسید، که آیا به نظر شما ارتباطی بین سفر اخیر مقام ارشد امارات متحده عربی به پاکستان و قتل سلیمانی وجود دارد؟
ژنرال غلام مصطفی اذعان داشت، آنقدری که ما ترامپ را نادان جلوه می‌دهیم، نیست؛ وی قطعا قبل از این حمله برنامه ریزی کرده، با گروه ها و کشورهای متحد خود در منطقه رایزنی ها را انجام داده است. کشورهایی چون امارات متحده عربی و عربستان سعودی به دلیل تاثیر گزاری شان در این مسئله، طبیعی است که نگران باشند. آنها به همین منظور به پاکستان سفر کرده اند، زیرا حامی جز پاکستان در منطقه ندارند. این نظریه من است، شاید هم من اشتباه می‌گویم. امیدوارم که مسئله جدی نباشد، اما عدم حمایت آشکار روسیه طی این چند روز از ایران، می‌تواند به دلیل آگاهی از این حمله باشد و روسیه گفته باشد که باشد سلیمانی و نیروهایش را ترور کنید اما دیگر بیش از این ایران را اذیت نکنید. اوضاع اصلا خوب نیست. خطر موج جدید تروریسم و حملات در سراسر منطقه وجود دارد.

ارسال نظر

 
1