خبر فوری

 
اسرائیل: تصمیم اینکه پاکستان، اسرائیل را به رسمیت می شناسد یا نه را طالبان خواهد گرفت
کد خبر :1801107245

12:20 1400/04/10


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و رژیم صهیونیستی, روابط دوجانبه, عادی سازی روابط, هاآرتص,

خبرگزاری هاآرتص در گزارشی که منتشر کرده است با بیان اینکه پاکستان آرام آرام درحال پیشروی به سمت روابط با اسرائیل است، گفت: باتوجه به وضعیت پیش آمده توسط طالبان در افغانستان، انتظار می رود که طالبان در خصوص ارتباط یا عدم ارتباط پاکستان با اسرائیل تصمیم گیری خواهد کرد.


تل آویو: به گزارش راز نیوز| باوجود انکار و تکذیب های مکرر مقامات رسمی دولت فدرال پاکستان در خصوص روابط با رژیم صهیونیستی، اما برخی از روزنامه نگاران و تحلیلگران بین المللی با ارائه اسناد و شواهدی از ارتباط پاکستان با اسرائیل خبر میدهند.

مقاله کنور خلدون شاهد که در روزنامه اسرائیلی هاآرتص منتشر شد به اخبار روزنامه دیگر اسرائیلی اشاره کرده است که براساس آن، زلفی بخاری دستیار ویژه اسبق نخست وزیر پاکستان یک سفر مخفی به تل آویو در نوامبر 2020 داشت.

این درحالی است که وزارت امور خارجه پاکستان و خود شخص زلفی بخاری این گزارش ها را رد کرده اند.

خبرگزاری هاآرتص در ادامه نوشت: هرچند که زلفی بخاری اخبار درباره سفرش به اسرائیل را رد کرد اما بلاول بوتو رئیس حزب مردمی پاکستان PPP از دولت فدرال خواسته است تا تحقیقاتی در زمینه ارتباطات با اسرائیل در تاریکی شب، را انجام دهد. برخی افراد این امر که میان پاکستان و اسرائیل در آغاز سال 2021 نیز روابط دیپلماتیک وجود داشته را تایید می کنند.

در ادامه این گزارش که در خبرگزاری هاآرتص رژیم صهیونیستی منتشر شد، آمده است: پاکستان آرام آرام درحال پیشروی به سمت روابط با اسرائیل است، اما این بار این امر تحت فشار (آمریکا) انجام نمی گیرد بلکه به دلیل (تحت فشار و از طریق) عربستان سعودی و امارات متحده عربی است. بیشترین مخالفت و مقاومت در برابر روابط دو طرف پاکستان و اسرائیل می تواند از سوی گروه های مذهبی باشد.

به گفته این گزارش: باتوجه به وضعیت درحال ظاهر شدن در افغانستان آن هم بخاطر طالبان، می توان تخمین زد که طالبان در خصوص روابط پاکستان با اسرائیل تصمیم خواهند گرفت.

 

بخوانید: اسرائیل: زلفی بخاری درپی اقدامات امارات در نوامبر به اسرائیل سفر کرده بود

ارسال نظر

 
1