خبر فوری

 
 
آمریکا: داعش خراسان در افغانستان، اتباع دو کشور پاکستان و افغانستان را هدف قرار می دهد
کد خبر :1147387220

15:42 1400/10/02


برچسب ها : TTP, افغانستان, پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های داعش, تروریسم, تیراندازی, جذب نیرو, جنبش اسلامی ازبکستان, حامد کرزئی, حملات تروریستی, حمله, داعش, داعش خراسان, طالبان افغانستان, عمران خان, مناطق قبایلی, نخست وزیر پاکستان,

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه ای که هفته جاری در زمینه تروریسم منتشر کرد گفته است که گروه داعش خراسان در افغانستان، طی حملات خود شهروندان افغان و پاکستانی را هدف قرار می دهد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه ای که هفته جاری در زمینه تروریسم منتشر کرد گفته است که گروه داعش خراسان در افغانستان که عمدتا از نیروهای سابق تحریک طالبان پاکستانTTP، طالبان افغانستان و جنبش اسلامی ازبکستان تشکیل شده است، طی حملات و فعالیت های خود در پاکستان و افغانستان، مردم دو کشور را هدف قرار می دهد. در این گزارش تخمین زده شد که همچنان یک هزار نیروی عملیاتی داعش خراسان در افغانستان حضور دارند. 

شایان ذکر است عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی اخیر خود در نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی که به میزبانی پاکستان برگزار شد، گفت: داعش خراسان برای حملات خود علیه پاکستان از هسته افغانستان استفاده می کند.

درحالیکه حامد کرزئی رئیس جمهور اسبق افغانستان مدعی شد که این گروه برای حمله به افغانستان از خاک پاکستان استفاده می کند.

 این درحالی است که به گفته منابع پاکستان، این گزارش آمریکا اظهارات پاکستان را تایید کرده است که داعش خراسان در افغانستان حضور دارد، اما نیروهای خود را از مناطق قبایلی پاکستان جذب می کند.

براساس گزارش منتشر شده: داعش خراسان بودجه قابل توجهی را از سازمان مادر خود "داعش (مرکزی)" دریافت می کند، درحالیکه بقیه هزینه های خود را از راه تجارت غیرقانونی و اخاذی، تامین می کند. ناگفته نماند داعش خراسان در سال 2015 میلادی با ابوبکر البغدادی سرکرده به هلاکت رسیده داعش مرکزی بیعت کرده بود.

به گفته گزارش ایالات متحده آمریکا، این گروه عملیات های مختلفی چون انتحاری علیه نیروهای امنیتی و مردم افغانستان، حملات مسلحانه کوچک و ربایش انجام داده است.

همچنین این گروه مسئولیت ترور شخصیت های دولتی و حتی شهروندان پاکستانی را نیز برعهده گرفته است.

براساس این گزارش منتشر شده، داعش خراسان در دو کشور پاکستان و افغانستان شهروندان و نیروهای نظامی و امنیتی، عبادتگاه ها و مدارس را هدف قرار می دهد. گفتنی است داعش خراسان در سال 2019 میلادی متحمل چندین شکست بزرگ شد که می توان به از دست دادن ننگرهار طی درگیری با نیروهای طالبان افغانستان و ائتلاف ضد داعش اشاره کرد.

ارسال نظر

 
1