خبر فوری

 
آغاز تحصن سراسری در پاکستان به منظور آزادی افراد ربوده شده شیعه درپی پایان مهلت داده شده به دولت+عکس
کد خبر :43010474

14:53 1400/01/14


برچسب ها : افراد ربوده شده شیعه, تحصن کراچی, تظاهرات, شیعه, شیعیان پاکستان, کراچی, کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه,

پس از پایان اولتیماتوم کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه به دولت و نهاد های امنیتی جهت آزادی هرچه فوری افراد ربوده شده شیعه، تظاهرات و تحصن به همین منظور روز گذشته مقابل مزار بنیانگذار پاکستان آغاز و دایره این تحصن و اعتراضات در حال گسترش در سراسر پاکستان است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از اتمام حجت و پایان زمان ارائه شده به دولت و نهادهای مربوطه به منظور آزاد سازی افراد ربوده شده شیعه توسط کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه، تحصن سراسری با فراخوان کمیته از روز گذشته مقابل مزار بنیانگذار پاکستان "محمد علی جناح" در کراچی آغاز شد. کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه به همراه خانواده های افراد مفقود شده روز گذشته پس از انجام راهپیمایی و تظاهرات از مسیر محفل شاه خراسان، پرانی نمائش تا مزار محمد علی جناح، با رسیدن به مزار، تحصن خود را آغاز کردند. این تحصن با شرکت زنان، مردان، کودکان و افراد سالخورده به منظور آزادی هرچه سریعتر افراد ربوده شده شیعه توسط سازمان های امنیتی پاکستان آغاز شده است.

سخنرانان در سخنرانی های خود ضمن محکوم کردن این اقدامات مذموم نهاد های امنیتی، آن را اقدامی خارج از دایره قانون به ویژه قانون اساسی پاکستان عنوان کرده و اظهار داشتند: درصورتیکه افراد مفقود شده مرتکب جرمی شده اند باید مطابق با قانون کشور مجازات و تحویل مقامات قضایی شوند، درحالیکه این روند، اقدامی غیرقانونی و نقض صریح قوانین کشور است. ما خواستار آزادی فوری افراد ربوده شده خود هستیم.

 

 

همچنین علاوه بر آن این دایره درحال گسترش تدریجی در سراسر پاکستان بوده و تاکنون اعتراضاتی در حمایت از تحصن کمیته اقدام مشترک و خانواده های افراد ربوده شده شیعه در کراچی، مقابل ساختمان باشگاه خبرنگاران اسلام آباد و در نقاطی چون نگر گلگیت، گوجرانوالا، نومل گلگیت، شکارپور، بلتستان، سرگودا و جهنگ انجام شده اند. معترضان در تظاهرات خود با در دست داشتن نوشته هایی، درخواست آزادی فوری افراد ربوده شده شیعه را کرده و اظهار داشتند که ربایش افراد بیگناه آن هم برای چندین سال و جدایی آنها از خانواده ها و فرزندانشان اقدامی مذموم و برخلاف قوانین ملی است.

علاوه بر آن قوم هزاره شیعه ساکن گلگیت بلتستان با مسدود کردن بزگراه اصلی، برای ابراز همدردی با خانواده های افراد ربوده شده شیعه به تحصن پرداختند.

 

 

ارسال نظر

 
1