خبر فوری

 
پنجمین رزمایش مشترک "فالکون تالون 2024" نیروهای هوایی پاکستان و ایالات متحده آمریکا برگزار شد
کد خبر :929280474

17:57 1403/04/06


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, تمرینات مشترک نظامی, تمرینات مشترک هوایی, رزمایش مشترک, ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا, نیروی هوایی آمریکا, نیروی هوایی ارتش پاکستان, نیروی هوایی پاکستان, واشنگتن,

پنجمین رزمایش مشترک "فالکون تالون 2024" نیروهای هوایی پاکستان و ایالات متحده آمریکا از یکم تا یازدهم ژوئن در پایگاه نیروی هوایی مصحف پاکستان برگزار شد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده (AFCENT) و نیروی هوایی پاکستان (PAF) اخیراً یک رزمایش دوجانبه به نام Falcon Talon  را که از یکم تا یازدهم ژوئن در پایگاه نیروی هوایی مصحف پاکستان برگزار شد، به پایان رساندند.

به گزارش نیروی هوایی آمریکا: این رزمایش بر تقویت توانایی همکاری و تقویت روابط بین دو نیروی هوایی از طریق ترکیبی از ماموریت ‌های پروازی و سناریو های آموزشی زمینی از جمله مبارزه با تروریسم، متمرکز بود.

هوانوردان آمریکایی از سراسر منطقه تحت فرماندهی مرکزی ایالات متحده برای حمایت و شرکت در این رزمایش رزمی چابک به پاکستان اعزام شدند.

رزمایش فالکون تالون 2024 فرصتی را برای نیروهای آمریکایی فراهم آورد تا تعاملات آموزشی با نیروهای پاکستانی را گسترش داده و از اهداف عملیاتی هر دو کشور حمایت کنند.

سرهنگ دوم نیروی هوایی ایالات متحده لئو مور فرمانده اسکادران شکاری 510 اعزامی، می گوید: تمرین Falcon Talon یک فرصت متمایز برای اسکادران شکاری 510 اعزامی بود تا در کنار شرکای نیروی هوایی پاکستان همکاری کرده و مهارت های خود را هم در هوا و هم در زمین افزایش دهد.

در طول این رزمایش فعالیت های مهم حول سه حوزه اصلی اجرای تاکتیک، پشتیبانی لجستیک و یکپارچه سازی برنامه ریزی، متمرکز بود.

نیروهای هوایی ایالات متحده از بخش های مختلف شغلی در کنار نیروی هوایی پاکستان کار می کردند و با در جلسات تبادل دانش و تجربه در دنیای واقعی، حوزه هایی مانند آتش نشانی، خنثی سازی مهمات انفجاری، نیروهای امنیتی، پزشکی و کنترل حملات ترمینال مشترک را پوشش دادند.

واحد خنثی سازی مهمات منفجره از یگان هوایی 378 اعزامی نیز با نیروی هوایی پاکستان در جریان فالکون تالون 2024 همکاری کرد. آنها آموزش و عملیات مشترک بمب های دست ساز را انجام دادند و تکنیک هایی را در مورد چگونگی مدیریت ایمن مشکلات پیچیده در شرایط استرس زا را به نمایش گذاشتند.

فالکون تالون رویدادی است که سالانه میزبان نیروی هوایی پاکستان است، که بر پایه روابط مهم بین دو کشور استوار می باشد تا یک نیروی قدرتمند دو ملیتی را برای ارتقا و پیشبرد امنیت متقابل در منطقه گرد هم آورد.

ارسال نظر

 
1