خبر فوری

 
تعهد وزیر خارجه عربستان سعودی به ایجاد ثبات اقتصادی در پاکستان
کد خبر :9062304

11:23 1403/01/28


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه عربستان سعودی,

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی تضمین داد که ریاض برای ایجاد ثبات اقتصادی در پاکستان، نقش کلیدی ایفا خواهد کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه عربستان سعودی که بعد از ظهر دوشنبه (27 فروردین) طی سفری دو روزه وارد اسلام آباد شده بود، امروز با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

در این بین نشستی در سطح هیئت های دو جانبه انجام گرفت. دو طرف به همراه روابط دو جانبه، سرمایه گذاری عربستان سعودی در پاکستان را نیز مورد تبادل نظر قرار دادند.

مقامات دو کشور با توافق برای مستحکم تر کردن هرچه بیشتر مشارکت استراتژیک در بخش های مختلف، تاکید کردند همکاری های چندجانبه از طریق پلتفرم شورای عالی هماهنگی پاکستان و عربستان ارتقا یابد.

همچنین در طول این دیدار امنیت منطقه ای و اوضاع متشنج در خاورمیانه هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دو کشور بر تلاش های هماهنگ برای صلح و ثبات منطقه ای تاکید کردند.

فیصل بن فرحان تضمین داد که عربستان سعودی برای ایجاد ثبات اقتصادی در پاکستان، نقش کلیدی ایفا خواهد کرد.

محمد شهباز شریف با بیان اینکه پاکستان در حال برداشتن گام هایی برای ارتقای سرمایه گذاری خارجی و ایجاد شراکت "مفید متقابل" برای متحدان، می باشد، افزود: اسلام‌آباد از رهبری عربستان برای افزایش سرمایه گذاری سپاسگذار است.

وی با آگاه کردن هیئت عربستان سعودی از فرصت های سرمایه گذاری در پاکستان، آنها را از ابتکارات شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری در راستای ارتقای سرمایه گذاری نیز مطلع ساخت و گفت: این نهاد سال گذشته میلادی برای نظارت بر تمام بودجه های خارجی راه اندازی شد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه بیان داشت که ملت پاکستان منتظر سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به اسلام‌آباد می باشد.

 

شایان ذکر است هیئت عربستان سعودی روز گذشته در بدو ورود، توسط محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه و اعضای کابینه دولت فدرال پاکستان در پایگاه هوایی نورخان مورد استقبال گرم قرار گرفت.

به گزارش وزارت اطلاع رسانی و رسانه پاکستان: عربستان سعودی احتمالاً 1 میلیارد دلار در پروژه معدن ایالت بلوچستان واقع در جنوب غربی پاکستان سرمایه گذاری خواهد کرد. سرمایه گذاری برنامه ریزی شده عربستان سعودی در پروژه معدن طلا و مس رکودیک یکی از بزرگترین مناطق توسعه نیافته مس و طلا در جهان نیز در این سفر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است که ریاض همچنین علاقه مند به سرمایه گذاری در کشاورزی، تجارت، انرژی، مواد معدنی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل و سایر بخش ها در پاکستان می باشد.

در نتیجه این سفر، ظرفیت صادرات پاکستان افزایش می یابد، سرمایه گذاری های مشترک راه اندازی می شود و فرصت های جدیدی فراهم خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: سفر هیئت عالی رتبه عربستان سعودی با دستور کار تقویت مشارکت اقتصادی دوجانبه به پاکستان

ارسال نظر

 
1