خبر فوری

 
پاکستان خواستار تحویل عناصر تروریستی دخیل در حادثه بشام از افغانستان شد
کد خبر :78858272

10:27 1403/03/07


برچسب ها : TTP, اسلام آباد, پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, حمله تروریستی, سید محسن نقوی, مهندسان چینی, وزیر کشور پاکستان, کابل,

پاکستان از دولت موقت کابل خواست تا برای حفظ روابط حسنه میان دو کشور، عناصر تروریستی وابسته به تحریک طالبان پاکستان و دخیل در حمله به مهندسان چینی را تحویل اسلام‌آباد دهد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| سید محسن نقوی وزیر کشور پاکستان طی نشست مطبوعاتی در لاهور با تاکید بر اینکه حمله به خودروی حامل مهندسان چینی در منطقه بشام شانگله از خاک افغانستان طرح ریزی و اجرایی شده است، از دولت موقت کابل خواستار تحویل عناصر تروریستی دخیل در این حادثه تروریستی، شد.

وی افزود: این عملیات در خاک افغانستان طرح ریزی و بوسیله تسهیلگران مقیم پاکستان اجرایی شد.

وزیر کشور پاکستان با برجسته سازی این مسئله که این عملیات به صورت کامل از خاک افغانستان انجام گرفته است، اظهار کرد: رهبری گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان TTP این عملیات را تحت برنامه ای مهم طرح ریزی کرده و سازمان های اطلاعاتی دشمن نیز برای این عملیات مبلغ هنگفتی پرداخت کرده اند.

وی در ادامه، گفت: ما از دولت موقت طالبان افغانستان می خواهیم تا به همراه نور ولی محسود سرکرده تی تی پی، عوامل دخیل در این حادثه تروریستی از جمله بختیار شاه، قاری عبدالله، خان لاله و عظمت الله رهبر منطقه مالاکند را بازداشت و تحویل پاکستان دهد تا روابط دوستانه میان دو کشور حفظ شوند.

محسن نقوی در این نشست مطبوعاتی، تصریح کرد: ما خواستار روابط خوب با افغانستان هستیم اما برای این روابط ضروری است دولت کابل این تروریست ها را بازداشت و مجازات کند یا تحویل ما دهند.

هرچند اسلام‌آباد پس از حملاتی که مقامات پاکستان منشأ آن را از خاک افغانستان اعلام می کنند، با وارد آوردن فشار به دولت کابل خواستار اقدام قاطع علیه گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP می شود، اما دولت موقت افغانستان تاکنون واکنش مثبتی به این مطالبات نشان نداده است که این امر موجب افزایش تنش ها میان دو کشور همسایه شده است.

ارسال نظر

 
1