خبر فوری

 
احتمال درگیری در منطقه اسکردو گلگیت بلتستان درپی اقدامات تفرقه گرایانه گروه اهل سنت و الجماعت
کد خبر :74888076

17:04 1402/05/31


برچسب ها : اسکردو, افراد تکفیری, اهل سنت والجماعت, تنش, شیعه, شیعیان پاکستان, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه, گلگیت بلتستان, لایحه,

پس از سخنرانی جانشین امام جمعه اسکردو علیه لایحه جنجالی ناموس صحابه، عناصر تکفیری علیه وی پرونده سازی و ثبت شکایت کردند که این امر منطقه را به ایجاد درگیری نزدیک کرده است.


گگلیت بلتستان: به گزارش راز نیوز| هفته گذشته گردهمایی باشکوهی پیرامون لایحه جنجالی "ناموس صحابه" در اسلام آباد با حضور صدها تن از شخصیت های برجسته شیعه در محکومیت این لایحه برگزار شد.

سید باقر حسین الحسینی جانشین امام جمعه اسکردو ایالت گلگیت بلتستان نیز در حمایت از این گردهمایی سخنانی ایراد کرده و تصریح داشت که حتما علیه این لایحه مورخه یکم ربیع الاول در گردهمایی بزرگ شرکت خواهیم کرد.

اما اعلام این حمایت به مزاج عناصر تکفیری اهل سنت و الجماعت (گروه تروریستی سپاه صحابه سابق) خوش نیامد و به همین منظور انجمن اهل سنت و الجماعت گلگیت بلتستان و کوهستان مورخه 28 مرداد شکایتی علیه جانشین امام جمعه اسکردو ثبت و در متن این شکایت مدعی شدند که سید باقر الحسینی ضمن سخنرانی علیه لایحه ناموس صحابه، علیه معاویه و ابوسفیان از کلمات توهین آمیزی استفاده کرده است که این امر منجر به جریحه دار شدن احساسات مسلمانان شد.

اما عدم موفقیت این افراد در اهداف شوم شان، موجب آن شد تا فراخوان برگزاری اجتماع در مسجد الاقصی منطقه را منتشر کنند و به همین منظور تعدادی از پیروان مکتب تکفیری و تروریستی سپاه صحابه امروز سه شنبه 31 مرداد گردهم آمدند. سخنرانان پس از ایراد سخنان خود، اعلام کردند که تحصن ما با بستن جاده قراقرام آغاز شده است و تا دستگیری این فرد هتاک ادامه خواهد داشت.

ناگفته نماند که در اجتماعات برگزار شده از سوی این عناصر تکفیری علیه سید باقر الحسینی در منطقه دیامر، شعار های شیعه کافر نیز داده شد. به همین منظور شیعیان نیز علیه روحانی تکفیری به نام فرمان ولی ساکن دیامر به دلیل شعله ور کردن تفرقه گرایی مذهبی در منطقه ثبت شکایت کرده و مقابل به مثل کرده اند.

از سوی دیگر انجمن ها و گروه های شیعه ایالت گلگیت بلتستان ضمن اعلام حمایت از سید باقر حسین الحسینی، اقدامات صورت گرفته از سوی عناصر سپاه صحابه را گامی برای ناامن کردن منطقه و ایجاد درگیری و شعله ور ساختن تفرقه گرایی مذهبی عنوان کردند.

ناگفته نماند سید باقر الحسینی پروژه آب پهیالونگما را اعلام و به همین منظور ضمن جمع آوری کمک های مالی، آن را کلید زد که موفقیت بزرگی از جنبه سیاسی برای شیعیان منطقه خواهد بود. برخی از فعال های رسانه ای بر این باورند که تحرکات اخیر عناصر سپاه صحابه به منظور شکست دادن این پروژه می باشد. همچنین گفته شد که سخنرانی باقر الحسینی تنها یک بهانه است درحالیکه هدف اصلی شکست دادن شیعه در این پروژه مردمی می باشد.

ارسال نظر

 
1