خبر فوری

 

 

مسکو: به گزارش راز نیوز | مقامات افغانستان، پاکستان و چین در نشستی سه جانبه مسائل مختلف، منافع و نگرانی های مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر اساس جزئیات، در حاشیه نشست "فرمت مسکو" یک نشست سه جانبه میان امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان و نمایندگان ویژه چین و پاکستان در امور افغانستان به ترتیب یو شیانگ و آصف علی خان درانی در کازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه برگزار شد.

در این دیدار، آصف علی خان درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان بر اهمیت حل مسائل از طریق راه حل های دیپلماتیک تاکید کرد.

نماینده ویژه چین نیز از دیپلماسی موثر دوجانبه میان افغانستان و پاکستان که به طور مداوم منجر به حل و فصل به موقع مسائل و موضوعات مربوطه شده است، قدردانی به عمل آورد.

از سوی دیگر حافظ ضیاء احمد تکل سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت طالبان طی انتشار بیانیه در فضای مجازی ایکس (توییتر سابق) بیان کرد: در این نشست روابط ملی، منافع مشترک و نگرانی های افغانستان، پاکستان و چین به تفصیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گفته حافظ ضیاء احمد تکل، امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان خطاب به آصف علی خان درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان گفت: در صورت بروز مشکل، در ازای نشر بیانیه های رسانه ای، بایستی راه های دیپلماتیک را برای حل مشکلات در پیش بگیریم.

در پایان این نشست، نماینده ویژه چین در امور افغانستان اطمینان داد که به عنوان یک کشور حامی امنیت، ثبات و توسعه در منطقه، آماده است کمک های خود را در زمینه های مختلف به افغانستان افزایش دهد.

ارسال نظر

 
1