خبر فوری

 
 
وزیر دفاع پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران پیشرفت بزرگی بود و ناراحتی دیگران مهم نیست
کد خبر :542945485

11:41 1403/02/06


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, پاکستان و آمریکا, پاکستان و ایران, خواجه محمد آصف, رئیس جمهور ایران, وزیر دفاع پاکستان,

وزیر دفاع پاکستان سفر رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد را پیشرفت بزرگ توصیف کرد و نسبت به نگرانی های ایالات متحده در این رابطه، گفت: فرقی نمی کند کسی از سفر رئیس جمهور ایران احساس ناراحتی یا درد و رنج کند، در واقع باید تنها به درد و رنج مردم پاکستان پرداخته و آن را درمان کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| خواجا آصف وزیر دفاع پاکستان در گفتگو با شبکه خبری "جیو نیوز" سفر رسمی ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به پاکستان را پیشرفت بزرگ عنوان کرد و افزود: مسیرهایی برای پروژه خط لوله گاز پاکستان-ایران پدیدار خواهد شد، و قطعا مراحل تکمیل پروژه تکمیل می شود.

وی با اشاره به تمایل رئیس جمهور ایران برای سخنرانی در گردهمایی مردمی در پاکستان، تصریح کرد که برخی امور به دلیل نگرانی های امنیتی را نتوانستیم انجام دهیم.

خواجا آصف تروریسم را چالش مشترک دو کشور همسایه عنوان کرد و گفت: مهار این مشکل بسیار ضروری است. دو کشور برادر طی همکاری دو جانبه با تروریسم به مبارزه خواهند پرداخت.

وزیر دفاع، افزود: مداخله قدرت های جهانی در منطقه روز به روز در حال افزایش است که برای مقابله با این وضعیت، ضروری است ما یک پلتفرم مشترک با هدف حفظ منافع خود ایجاد کنیم که در آن یک برنامه اقدام مشترک تدوین شود.

وی خاطر نشان کرد: فرقی نمی کند کسی از سفر رئیس جمهور ایران احساس ناراحتی کند، در واقع باید تنها به درد و رنج مردم پاکستان پرداخته و آن را درمان کرد.

وزیر دفاع پاکستان در پاسخ به سوالی، گفت: زمانی که طالبان افغانستان کابل را فتح کردند، من توییت کرده و گفته بودم که قدرت مال شما و خدا مال ماست، من همچنان پای این توییت خود ایستاده ام. آنهایی که حمایت کشورهای ثروتمند را نداشتند، ابرقدرت را شکست دادند، آن یک پیروزی ستمدیدگان بود که من آن را تحسین کردم، پیروزی طالبان در کابل امروز هم تحسین برانگیز است.

وی ادامه داد که تحریک طالبان پاکستان با حمایت مستقیم یا غیرمستقیم افغانستان به اینجا حمله می کند، تحریک طالبان پاکستان غیرقانونی در حال گسترش ناامنی و تروریسم در پاکستان است.

خواجا آصف حمایت از فلسطین را وظیفه پاکستان دانست و اظهار داشت: قتل عامی که در غزه شاهد هستیم، در تاریخ جهان بی سابقه است.

ارسال نظر

 
1