خبر فوری

 
فعالیت های سازمان مردم نهاد شیعه پاکستانی در رمضان سال 2023
کد خبر :515394618

13:52 1402/01/27


برچسب ها : JDC, پیشاور, راولپندی, سازمان غیر دولتی, سازمان مردم نهاد, ضیافت افطار, ظفر عباس, لاهور, ماه مبارک رمضان, کراچی,

گوشه ای از فعالیت های سازمان مردم نهاد شیعه پاکستانی به نام JDC در ماه رمضان سال 2023 میلادی و سفره های سحری و افطاری مجانی این نهاد غیردولتی...


سازمان مردم نهاد شیعه به نام Jafria Disaster Management با مدیریت سید ظفر عباس جعفری که بیشتر مردم پاکستان با نام اختصاری JDC آن را می شناسند.

این سازمان مردم نهاد با پایه گذاری و پی ریزی اخوت و برادری میان پیروان مذاهب مختلف، آن هم در زمانی که گروه های تکفیری تروریستی چون سپاه صحابه و لشکر جهنگوی با پشتیبانی مالی عربستان سعودی و وهابیت درحال تقویت و ترویج تفکر تکفیریت در پاکستان بودند، موفق شد تا به نوبه خود از این فضا کاسته و آن را تضعیف کند.

 

JDC با دریافت کمک های مردمی و همراه کردن چندین شرکت بزرگ تجاری و فروش کالا، اقلام و وسایل مورد نیاز روز را تهیه و به دستان نیازمندان می رساند. تهیه و توزیع خیمه و بسته های اقتصادی مواد غذایی در کرونا، تهیه و توزیع لباس عید فطر و توزیع افطار در سراسر ماه رمضان با برپایی موکب های سیار و ثابت در شهرستان های مختلف پاکستان از جمله کراچی، تهیه موتورسیکلت و توزیع بین افرادی که مشاغل خود را در کرونا از دست داده بودند برای فراهم کردن زمینه شغلی، بورسیه و آموزش مجانی کامپیوتر و غیره، از جمله کار های مطرح این سازمان غیردولتی می باشند.

 

یکی از برنامه های JDC با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، برپایی موکب های سیار و ثابت افطار و سحری، خرید لباس، کفش و دیگر لوازم ضروری یک خانواده برای عید فطر، و برنامه هایی از این قبیل می باشد.

امسال نیز همچون سال های گذشته، این سازمان غیردولتی با پهن کردن سفره های رنگین خود در شهرستان های لاهور، کراچی، پیشاور و راولپندی، میزبان مهمانان ضیافت الهی در سحر و افطار می باشد. به گفته ظفر عباس، این سفره ها میزبان جمعیتی بالغ بر 18 هزار نفر بدون تبعیض قائل شدن میان مذاهب و پیروان فرق مختلف، می باشند.

 

همچنین با فرا رسیدن ماه رمضان یا فعالیت های دیگر برجسته این سازمان، شخصیت های معروف سیاستمدار، بازیگر، بازیکن، هنری و غیره طی بازدید از دفتر مرکزی JDC در کراچی، با مشاهده فعالیت های مثبت سید ظفر عباس جعفری در زمینه کمک به انسانیت بدون توجه به قوم و مذهب، آن را مورد ستایش و تمجید قرار داده و از خیرین بیشتری می خواهند تا در این کار خیر در کنار این سازمان شیعه قرار گیرند.

امسال نیز همچون سال های گذشته شخصیت های برجسته ای چون خانم شهلا رضا سیاستمدار معروف، زبیر همانی رئیس WB by ، خانم فردوس عاشق اعوان وزیر دولت سابق (تحریک انصاف)، کامران خان تیسوری فرماندار ایالت سند و دیگر افراد با حضور در برنامه با شکوه افطار و سحری ماه رمضان JDC در کراچی، آن را کمکی برای بشریت قرار داده و تلاش شبانه روزی رئیس و تمامی تیم این سازمان را مورد تمجید قرار دادند.

 

شایان ذکر است باوجود فعالیت های مثبت این سازمان مردم نهاد، پیروان افکار تکفیری هرساله با نزدیک شدن ماه رمضان، با تمام توان فعالیت های خود در فضای حقیقی و مجازی جهت متوقف کردن کمک های مالی اهل سنت به این سازمان را آغاز می کنند.

ارسال نظر

 
1