خبر فوری

 
دستگیری هفتاد عضو تحریک طالبان پاکستان دخیل در حمله چترال توسط دولت کابل
کد خبر :511684791

15:39 1402/06/26


برچسب ها : TTP, امارت اسلامی, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, چترال, دستگیری تروریست ها, دولت طالبان افغانستان, ولایت کنر,

منابع خبری در فضای ایکس مدعی شده اند که دولت طالبان افغانستان 70 تن از عناصر تی تی پی دخیل در حمله به نیروهای پاکستان در چترال را بازداشت کرده است.


کابل: به گزارش راز نیوز| منابع خبری در فضای ایکس در گزارشی مدعی شده اند که دولت کابل عملیات سرکوب تحریک طالبان پاکستان TTP را آغاز کرده و به همین منظور 70 عضو این سازمان تروریستی را در استان کنر دستگیر کرده است که 15 تن از آنها مجروح می باشند.

منابع خبری در پیام های خود این اقدام از سوی کابل را موفقیت سیاست های عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان توصیف کردند. گفتنی است پس از حمله سنگین تی تی پی در چترال علیه ارتش پاکستان که این درگیری تا سه روز به طول انجامید و احضار کاردار افغانستان به دفتر وزارت خارجه پاکستان، کابل متعهد شده بود زین پس اجازه نخواهد داد از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده شود.

به گفته گزارش، یکی از رهبران تی تی پی در پیام صوتی ارسال کرده در گروه تشکیل شده مشترک رهبران تحریک طالبان پاکستان و طالبان افغان در واتساپ، گفته است که اعضای این گروه دخیل در حمله به چترال به دستور مقامات افغانستان دستگیر شده و به زندان پل چرخی فرستاده شده اند.

بخوانید: اعتراض شدید پاکستان به حمله سنگین تروریست های تحریک طالبان از آن سوی مرز به پاسگاه های ارتش این کشور

در ادامه این پیام صوتی، فرمانده تی تی پی مخالفت خود را ابراز داشت و گفت: اگر این اقدام با تدبیر منطقی صورت گرفته باشد نیز محکوم است.

در گزارش بیان شد که پس از این اقدام، تنش میان طالبان افغان و پاکستان به شدت افزایش یافته است.

ارسال نظر

 
1