خبر فوری

 
اعتصاب در "کشمیر آزاد" پس از کشته شدن سه غیرنظامی
کد خبر :463684300

10:48 1403/02/25


برچسب ها : اعتصاب, تحصن, تیراندازی, مظفرآباد, کشمیر آزاد,

روز گذشته پس از پذیرفته شدن مطالبات معترضان کشمیر تحت تسلط پاکستان، هرچند کمیته اقدام مردمی از پایان اعتراضات خبر داد، اما کشته شدن سه غیرنظامی موجب اعلام اعتصاب در روز سه‌شنبه شد.


مظفرآباد: به گزارش راز نیوز| روز گذشته پس از تحصن 5 روزه در کشمیر، دولت فدرال پاکستان نشست اضطراری به ریاست محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برگزار کرد که در این میان ضمن تخصیص بودجه 24 میلیارد روپیه ای برای منطقه آشوب زده کشمیر، خواسته های مردمی نیز پذیرفته شد.

در پایان این اجلاس، اعلامیه های کاهش قیمت آرد و برق در کشمیر تحت تسلط پاکستان صادر و سپس خبر از پایان اعتراضات و تحصن سراسری منتشر شد.

پاکستان برای کنترل اوضاع در کشمیر نیروهای رینجر و سپاه مرزی FC را به منطقه فرستاد که ممانعت مردم از ورود نیروهای پاکستان موجب درگیری و تیراندازی مستقیم شد.

 

در ادامه این درگیری های روز گذشته، 3 غیرنظامی کشمیری درپی تیراندازی مستقیم نیرو های رینجر کشته شدند. به همین دلیل کمیته اقدام ملی روز سه‌شنبه را به عنوان "روز سیاه" و تحصن سراسری اعلام کرد که در حال حاضر تمامی مشاغل، ادارات و بازار ها بسته می باشند.

 

امتیاز اسلم از رهبران این کمیته می گوید این حادثه تنها سه الی چهار ساعت قبل از ورود دسته های مردمی که از مناطق مختلف به صورت سواره و پیاده برای پیوستن به تحصن مرکزی در مظفرآباد حرکت کرده بودند، رخ داده است که در این بین نیروهای تحت کنترل دولت فدرال پاکستان به سمت مردم تیراندازی کردند.

وی اظهار کرد: ما معتقدیم که نخست وزیر کشمیر آزاد مسئول این حادثه است که باید علیه وی ثبت شکایت شود.

رهبران کمیته اقدام مردمی کشمیر امروز در کنفرانس مطبوعاتی ضمن درخواست پرداخت غرامت سه جوان کشته شده کشمیری به دست نیرو های رینجر، تیراندازی به سمت مردم را تروریسم دولتی عنوان کرده و گفتند: شهدا را با عنوان شهدای جنبش حقوق مردمی به یاد خواهیم داشت.

همچنین گفته شد: در خصوص لغو تمامی شکایت های ثبت شده علیه کمیته و آزادی افراد بازداشت شده، توافق انجام شده است.

در ادامه ضمن درخواست تشکیل کمیسیون تحقیقات برای خشونت پلیس در مظفرآباد و میرپور، بیان شد که باید تحقیقات کمیسیون علنی شود و عاملان هم مجازات شوند.

در این کنفرانس مطبوعاتی با تصریح بر اینکه بنا به درخواست کمیته اقدام مردمی، تصمیم گرفته شده است که به اعتصاب و تحصن در سراسر منطقه پایان داده شود، بیان شد که به مناسبت سه شهید امروز سه‌شنبه به عنوان روز عزا و اعتصاب تعطیلی برگزار می گردد.   

ارسال نظر

 
1